Самолетът Legacy 600 на Embraer, с който се смята, че е пътувал шефът на частната руска наемническа армия "Вагнер" Евгений Пригожин в сряда, не е показвал признаци на проблем, допреди да падне рязко в последните 30 секунди, съобщи Ройтерс, като се позовава на данни от проследяването на полета.
Руската авиационна агенция "Росавиация" потвърди, че Пригожин, който беше начело на неуспешен бунт на "Вагнер" през юни, е бил сред 10-имата души на борда на падналия самолет. Той е пътувал от Москва за Санкт Петербург, когато се е разбил близо до село Куженкино в Тверска област, съобщи руското министерство на извънредните ситуации.
В 15:19 часа по Гринуич самолетът е направил "внезапно вертикално движение надолу", казва Иън Петченик от онлайн системата за проследяване на полети Flightradar24. В рамките на около 30 секунди самолетът е паднал с над 8 хил. фута (над 2400 м) от височината си от 28 хил. фута.
"Каквото и да се е случило, е станало бързо", казва Петченик.
"Възможно е да са се борили (със самолета), след като се е случило каквото и да е", казва Петченик. Но преди рязкото падане "не е имало признаци, че нещо не е наред с този самолет".
Видеозапис показва как самолетът се спуска бързо и носът му е насочен почти право надолу, а зад него се носи дим или пара.
В Русия започна разследване на случая. Анонимни източници твърдят пред руски медии, че според тях самолетът е бил свален от една или повече ракети земя-въздух. От Ройтерс не са успели да проверят тази информация.
Бразилският производител на самолети Embraer SA заяви, че през последните години не е предоставял никакви услуги или поддръжка на самолета, който има около 13 места.
В свое изявление компанията посочва, че е спазила международните санкции, наложени срещу Русия.
Луксозният самолет е идентифициран в системата Flightradar24 с регистрационен номер RA-02795, същият като самолета, който е превозил Пригожин до Беларус след неуспешния бунт, заяви запознат източник от сектор.
Flightradar24 за последен път е регистрирала позицията на самолета в 15:11 ч. по Гринуич, преди катастрофата. Заглушаване или смущения в района вероятно са забавили събирането на допълнителни данни за местоположението.
Получаването на други данни е продължило девет минути. От Flightradar24 посочват, че самолетът е преминал през серия от издигания и спускания от по няколко хиляди метра в продължение на 30 секунди преди окончателното си катастрофално падане. Flightradar24 е получил последните си данни за самолета в 15:20 часа.