Руският петрол все още захранва Европа, само че с помощта на Индия, пише Bloomberg.
Още през декември Европейският съюз (ЕС) забрани почти всякакъв внос на суров петрол по море от Русия. Два месеца по-късно блокът разшири забраната, включвайки и рафинираните горива.
Мерките обаче не попречиха на страни като Индия да купуват евтин руски суров петрол, да го превръщат в горива като дизел, които после да продават на Европа с надценка.
Азиатската страна е напът да стане най-големият доставчик на рафинирани горива в Европа този месец, като същевременно купува рекордни количества руски суров петрол, показват данни, събрани от Bloomberg от консултантската фирма Kpler.
„Руският петрол си проправя път обратно към Европа въпреки всички санкции и Индия, която увеличава износа на горива на запад, е добър пример за това“, коментира доставките Виктор Катона, водещ анализатор в Kpler.
Индия се превръща в основен доставчик на петролни горива за Европа, изпреварвайки Саудитска Арабия. Източник; Kpler/Bloomberg
Ситуацията представлява нож с две остриета за ЕС. От една страна, блокът се нуждае в момента от алтернативни източници на дизелово гориво, след като прекъсна директните потоци от Русия, негов основен доставчик в близкото минало. Това обаче в крайна сметка повишава търсенето на руските петролни продукти и означава допълнителни разходи за превоз. Тук идва и повече конкуренция между европейските петролни рафинерии, които нямат достъп до евтиния руски суров петрол.
Вносът на рафинирани горива в Европа от Индия се очаква да скочи до над 360 хил. барела на ден, изпреварвайки доставките от Саудитска Арабия, прогнозира Kpler.
Очаква се доставките на руски суров петрол в Индия да надхвърлят 2 млн. барела на ден през април, което ще представлява почти 44% от общия внос на петрол в страната.
Повече от половината от обема руски петрол, доставян по море, бяха за ЕС и страните от Г-7, преди блокът да започне да намалява покупките в отговор на нахлуването на Москва в Украйна в началото на 2022 г.
преди 1 година Електромобилите ще решат и този проблем , и това ще се случи скоро . А какво ще прави Блатная тогава ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година нефелните обли копейкопоклонници ... разликите в двата обема незабележима ли е за вас ?! "огромният ръст" не виждате ли , че е около 20% от миналият рассийски обем ?! който по принцип е бил около 40% от всичкият дизел ... нема се косите , скоро ще има и вторични санкции ... :))) ... ще си сърбат нефт и ще си гризът прикладите ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20221018-2 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година ВАжното е голямата печалба да я обира някой друг, а не *** и все пак да не се получават дефицити за да се помпи цената ! Измислено е прекрасно ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Е какво сега, и на индийците ли ше им сложим таван за продажба? :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар