Печалбата на френската фармацевтична компания Sanofi расте през първото тримесечие на годината, надминавайки пазарните прогнози с помощта на силното търсене на кортикостероидната терапия Dupixent, съобщава Bloomberg.
Печалбата на Sanofi на акция достига 2,16 евро, което надхвърля прогнозата на анализатори за 2 евро на акция. След отчета книжата на компанията поскъпват с 2,3% в началото на редовната търговия на борсата в Париж.
Компанията работи за разширяване на продажбите на Dupixent, универсално лечение на редица заболявания, вариращи от астма до тежка екзема, като същевременно инвестира в прокарване на нови лекарства като Altuviiio, за терапия на хемофилия, и Beyfortus, за лечение на респираторен синцитиален вирус (RSV) при малки деца.
Лекарството Dupixent - най-продаваното в портфолиото на Sanofi, от което приходите се очаква да достигнат 10 млрд. евро тази година - може да получи нов тласък, ако употребата му бъде разширена отново, за да се включи лечение срещу хронично белодробно заболяване. Компанията може да преразгледа прогнозата си за продажбите по-късно тази година, казва главният финансов директор Жан-Батист дьо Шатийон.
Sanofi също търси нови лечения, тъй като се бори с падащите продажби на дългогодишното лекарство за множествена склероза Aubagio, което започна да се сблъсква с по-достъпна в ценово отношение конкуренция през последните седмици. Миналия месец компанията се споразумя да закупи Provention Bio за около 2,9 млрд. долара, за да се сдобие с лекарството срещу диабет, наскоро одобрено в САЩ.
В четвъртък френската фармацевтична компания потвърди насоките си за 2023 г. Приходите от продажби са нараснали с 5,7% до 10,2 млрд. евро през последното тримесечие, изоставайки от прогнозите. Приходите от Aubagio са се свили с 15%.
Коригираната печалба на акция за първото тримесечие на Sanofi от 8% и потвърдените насоки за цялата година отразяват смесеното базово представяне, като способността на компанията да повиши насоките по-късно през 2023 г. вероятно зависи от инвестиционните планове за продажбите, общите и административни разходи. Решението да не се повишават прогнозите за пиковите продажби на Dupixent също може да разочарова някои (анализатори), като се има предвид, че пазарната гледна точка сега е доста по-напред от целта на ръководството от 13 млрд. евро“, коментира анализаторът Джон Мърфи, фокусиран върху фармацевтичният сектор.