Предлагането на никелов сулфат за батерии се променя, но дали това е устойчиво?
Много производители търсят алтернативни решения за доставка на никелов сулфат.
Китайската Tsingshan Holding Group Co., най-големият производител на никел в света, заяви, че ще доставя никелова суровина, получена от преобразуван никелов чугун от операциите си в Индонезия, който по-късно ще бъде допълнително обработен за извличане на никелов сулфат за батерии. Компанията ще доставя 100 хил. тона никел на китайските компании Huayou и CNGR Advanced Materials за период от една година.
През април китайският производител на енергийни суровини и материали CNGR обяви, че ще си партнира с базираната в Сингапур Rigqueza International за създаване на съвместно предприятие в Сулавеси, Индонезия, за производство на никел.
CNGR планира да произвежда годишно 30 хил. тона никел в проект на стойност 243 милиона долара.
Тези планове предизвикаха вълнение както на физическия, така и на фючърсния пазар, разпалвайки дискусии относно това дали старата технология за производство на никел може да послужи като ново решение за облекчаване на ограниченията на доставките на пазара в дългосрочен план.
Стара технология за решаване на бъдещ проблем?
През последните години бяха проучени и други алтернативи за справяне с възможния недостиг на никел, като например преработка на латеритен материал от по-нисък клас в междинни продукти, преди да се постигне качество, отговарящо на изискванията за производство на батерии.
Смелият ход на Tsingshan в опит да разреши проблема с недостига на доставки в индустрията, за да отговори на търсенето на електромобили, беше определен като „революционен“ за пазара на никел, не само за справяне с проблемите с доставките, очертани по-рано, но също и поради по-високия марж, който никеловият чугун предоставя, тъй като е значително по-евтин.
Въпреки това, има съмнения, че производителите на оригинално оборудване извън Китай биха желали да заложат на батерии, които съдържат никелов сулфат, произведен от тази суровина, също поради въздействието на производствения процес върху околната среда.
Tsingshan посочва, че има за цел „да поддържа и насърчава енергоспестяването, намаляването на емисиите и защитата на околната среда“. Тъй като електромобилната индустрия играе ключова роля в енергийния преход, китайската компания неизбежно ще се сблъска с продължителен натиск да поддържа настоящите зелени стандарти.
Плюсове и минуси
Като се вземат предвид всички фактори, методът за извличане на никел чрез никелов чугун със сигурност предлага на индустрията повече възможности за облекчаване на пазара на суровини в краткосрочен план, за понижаване на цените като цяло и за облекчаване на разходите на азиатските производители на катоди.
Разработчиците на батерии биха могли да пренасочат тези спестявания към инвестиции в потенциално по-рентабилни и устойчиви операции, заключва S&P Global.
преди 2 години Без паника, Големия Бял Вожд в Голямата Бяла Къща има грижата за всичко! Само трябва да вярвате в евроатлантическото бъдеще! отговор Сигнализирай за неуместен коментар