Изискванията на бизнеса към резултата от дуалното обучение не е достатъчен. Важно е да решим проблема с липсата на специалисти по професии, които бяхме решили че са изчезнали, но отново са необходими. Гимназията в Челопеч участва активно в дейностите на компанията Dundee, запознати сме с трудностите и успяваме да подскажем на нашите ученици къде да търсят допълнителни комуникации, за да са полезни на бизнеса. Това мнение изрази в предаването „Футуризъм“ на Bloomberg TV Bulgaria Николай Кръстев, директор на Частна профилирана гимназия с чуждоезиково обучение "Челопеч".
Според училищния директор между учебното заведение и компанията има отлично сътрудничество. Той отбеляза, че този модел е единствен в България.
„Частната езикова гимназия в Челопеч е създадена точно преди 30 години. Тя се появява в резултат на необходимост, тъй като в района съществуват четири големи чуждестранни предприятия. Съвсем логично това поради нужда от хора, които разбират и могат да боравят с инвестиции, както и да притежават отлично чуждоезиково обучение. Успяхме да съберем екип от висококфалицирани специалисти и да направим национален прием, който гарантира висока подготовка на учениците“, обясни Кръстев и уточни, че те усвояват поне два чужди езика и след време се връщат в района, за да вземат ръководни длъжности.
По думите му по този начин с новите образователни програми гимназията в Челопеч отговаря на нуждите на бизнеса в района.
„Моделът на дуалното образование отговаря на изискванията на пазара на труда към сегашния момент. Ние се стремим да ориентираме обученията си към изискванията на бъдещето, коментира училищният директор. – Целта ни е да отговорим изцяло на изискванията на пазара, но гледаме и една идея по-напред. Например, убедени сме, че космическият миньор най-малко ще бъде доктор по химия един ден. Макар и днес тези идеи да изглеждат абстрактни, важно е да мислим в перспектива“.
Кръстев съобщи, че Dundee подкрепя идеите за развитие на училището – от една страна, компанията директно спонсорира училището, а за учениците в 11-ти и 12-ти клас има стажантска програма лятото, където те се включват в реалния бизнес. Те работят в административните и логистични отдели, един ученик дори е бил технически асистент на изпълнителния директор.
Според директора това дава възможност на учениците да видят как работи една добре организирана чуждестранна компания с изисквания към кадровия състав.
Има ли място използването на смартфон в образователните институции и учебните часове? Какви дигитални инструменти трябва да се използват, за да се разкрият качествата и уменията на учениците? Как да се увеличи ролята на задачите на мислене извън дигитална среда? Каква е ролята на изкуствения интелект и ефектът му върху образованието? Дълъг ли е традиционният учебен час от 45 минути?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Футуризъм“ може да гледате тук.