Изкуствения интелект (AI) ще промени начина, по който учим и развиваме бизнес в образователната сфера. Ще промени моделите, по които много бизнеси работят в момента. На AI се гледа като технология, която ще доведе до изключително сериозни пазарни промени. Това каза в интервю за Bloomberg TV Bulgaria проф. Фауад Инам, който коментира как новите технологии като изкуствения интелект, виртуалната реалност и добавената реалност променят процесите на обучение в Oxford Business College.
Проф. Фауад Инам е принципал на Oxford Business College от ноември 2023 г. През годините той е работил за изграждане на стабилни транснационални партньорства в сферата на висшето образование. Проф. Инам е сред най-цитираните 2% учени в света през 2021 и 2022 г.
„Искаме от нашите студенти да прегърнат изкуствения интелект, вместо да бъдат с негативна нагласа или да го използват частично. Искаме да гарантираме, че тези студенти напълно разбират етичната страна, правното приложение и в същото време знаят как да развият отделните звена от бизнеса си. А когато става въпрос за административни задачи, за повтарящи се дейности – да ги правят по много по-интелигентен начин, чрез автоматизация или изкуствен интелект. Да разбират какво могат да направят. Ние вече имаме огромно AI съдържание, което е налично за нашите студенти, отделно от стандартната квалификация, за която са се записали“, разказа събеседникът.
"В Oxford Business College много се гордеем, че подготвяме нашите студенти как да използват технологията, да разбират етичните принципи, моралните и правните последствия от действията им – било то с AI или с друг инструмент, който може да използват в бъдеще. В момента сме на етап Индустрия 4.0 и се насочваме към ерата на Индустрия 5.0. Така че всичко е въпрос на използване на технологията и на самия човек, който я ползва. По тази причина образованието е изключително важно", сподели той.
Проф. Инам обясни, че над 75% от студентите в Oxford Business College са над 40-годишна възраст. И затова новите технологии, които възприемат, включително адаптивното обучение, дават възможност те да бъдат по-иновативни в процеса на обучение. „Започнахме да въвеждаме AI, VR, AR, смесена реалност и ги интегрираме не само в процеса на оценяване, но и в учебния план. Така можем да сме сигурни, че нашите нетрадиционни студенти успяват да се възползват от новите технологии. Oxford Business College променя статуквото във висшето образование. Тук не става въпрос само за прилагането на технологиите, а по-скоро за оформянето на нови педагогически методи, които да дадат възможност на нашите студенти да получат по-голям опит. Затова в Oxford Business College гледаме да ангажираме студентите по практичен начин. Например, правим бизнес симулации, използваме техники за адаптивно обучение, за да помогнем за възприемането на тези важни технологии“, обясни специалистът.
„Гордеем с факта, че много от нашите преподаватели идват от бизнеса. Наемаме професионалисти от различни области, които преподават в учебните зали. Така гарантираме, че нашите студенти се възползват от истински практични знания“, допълни професорът.
„Това, което правим с нашите партньорски образователни институции, е промяна в начина на оценяване в ерата на изкуствения интелект. Променяме начина на мислене, като гарантираме, че нашите студенти са придобили тези специфични умения. В това число емоционална интелигентност, критично мислене, дигитална грамотност, финансова грамотност, социална и културна интелигентност. Правим това чрез използване на редица технологии. Например практики на преподаване, интегрирани с АI, обучение на базата на изследвания, използване на AR, VR, смесена реалност. Отскоро използваме и холографски проекции“, уточни той.
Относно това какви ще са най-важните качества, знания и умения за бъдещите предприемачи професорът коментира, че те трябва да бъдат много отзивчиви, много адаптивни и много гъвкави. И да имат изключителна емоционална интелигентност и забележителни професионални умения. „Когато казвам професионални умения, в това влиза емоционалната интелигентност, социалната интеграция, познаването на различни култури, разбирането на глобализацията. Но най-важното е възприемането на различните технологични елементи, от които сме заобиколени в момента“, посочи събеседникът.
"Oxford Business College има за основна цел да гарантира, че студентите са глобални посланици на мира. А когато говорим за предприемаческа активност и иновативност, искаме нашите студенти да бъдат подготвени за работа, да бъдат космополитни и да представят нашия бранд на международно ниво, след като завършат", поясни проф. Инам.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.