В свят, в който устойчивостта и социалното въздействие стават все по-важни, има компании, които се открояват със своите иновативни подходи към бизнеса. Такава компания е „Истински мед“, по-позната със своята кауза „Осинови кошер“, която има за цел да подпомога пчеларите, а консуматорите на мед да получат 100% чист истински мед с гарантирани качество и произход. По този начин се дава приоритет на запазването на биоразнообразието, благосъстоянието на пчелите и местните общности.
Факт е, че през последното десетилетие сме свидетели на главоломно измиране на пчели, а пчеларите от своя страна са намалели с над 30%. Програмата „Осинови кошер“ има за цел да даде възможност на всеки един човек да стане посланик на пчелите и да подкрепи каузата, като даде финансова сигурност на пчелар от неговия регион. Измирането на пчелите в световен мащаб е едно от сериозните предизвикателства пред човечеството и вече много хора разбират това. Безценните опрашители и техните пазители – пчеларите, имат нужда от нашата помощ. За тази цел всеки един от нас трябва да бъде ангажиран с решаването на този проблем.
Както повечето бизнеси, и този на „Истински мед“ среща някои препятствия и затова те влизат в бизнес и мениджмънт програмата alternative MBA на The Business Institute като казусоносител с кауза за випуск 21. По време на програмата участниците ще имат възможност да придобият умения, които да приложат директно в практиката, работейки по казуса. От своя страна „Истински мед“ застават зад желаещите да се развиват професионалисти и дават две стипендии по 50% от цената за участие в бизнес и alternative MBA на The Business Institute.
Главният въпрос, решение на който търсят участниците във випуск 21 на alternativeMBA, е как един бизнес с кауза и политика за fair trade (честна цена за производителя) да расте в среда на инфлация, увеличаващи се цени за реклама и свиващи се бюджети. Предизвикателството на програмата „Осинови кошер“ е да намери баланс между бизнес целите, устойчивостта и растежа. Участниците ще имат за задача да намерят нови маркетингови възможности за бранда, да анализират данни от непопулярния пазар на мед и да предложат своите идеи.
От „Истински мед“ не само ще дадат „площадка за игра“ на бъдещите участници, но и член на компанията ще се включи заедно с тях по работата по бизнес казуса. Той от своя страна ще бъде разгледан през призмите на няколко основополагащи дисциплини като стратегия, маркетинг и финансова грамотност.
Имате време до 21 март да кандидатствате за една от двете стипендии, предоставени от казусоносителя „Истински мед“.