Дигитализацията в учебния процес в България е непрекъснат процес от 7-8 години и има някои училища, които са много напреднали в това отношение. Пандемията ударно накара учителите да се дигитализират. Така те се научиха да работят във виртуални класни стаи, да задават и да проверяват домашни в облаци. Това е един непрекъснат процес, който ще се развива все повече. Това каза Асен Александров, директор на 51-во средно училище „Елисавета Багряна" в София в предаването ''Бизнес старт'' по Bloomberg TV Bulgaria.
''За младите учители използването на дигиталните ресурси е съвсем естествен процес. С течение на времето използването на дигитално съдържание ще стане съвсем естествена и неотменима част от учебния процес'', каза събеседникът.
Александров определя дигитализацията в образованието като процес, в чието начало има иноватори, след което се създава една критична маса и в рамките на 1-2 години се превръща в масова практика. Той даде за пример електронните дневници, които допреди 7 години бяха новост, а сега са неизменна част от българските училища. Според него същото ще се случи и с дигиталното учебно съдържание.
На въпроса дали ще се промени качеството на образованието с увеличаването на учителското възнаграждение, гостът отбеляза, че заплатите вървят в пакет с общото им нарастване в България. Според него се забелязват резултатите от това, което Министерството на образованието прави, тъй като се увеличава интересът към специалност ''Педагогика''. По думите му обаче все още има дефицит на преподаватели по някои специалности като природни науки, математика и информатика, особено в големите градове.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.