Следващата седмица ще се проведе събитието "Етикет за бъдещи лидери - изкуството на общуване", което е насочено към гимназисти, като според Илиева никога не е рано човек да развие качествата, нужни на бъдещите лидери.
Тя съобщи, че ВУЗФ прави много подобни обучения на ученици в комуникационни умения, етикет и протокол, кариерно развитие и финансова грамотност, като в колаборация с Министерството на образованието и науката се провеждат и обучения за учители.
Основна цел на обучението е как учениците да са подготвени за всякакви ситуации и важни срещи като: как да се държим в среща с непознат, който ни респектира, как младият човек да открие и привлече вниманието на бъдещ ментор, как да се изграждат и поддържат отношения.
"Целта е следващите поколения да бъдат осъзнати и удовлетворени от всяка област от живота си хора. Най-щастливи и най-добре се развиват тези, които са открили личните си таланти и заложби навреме", коментира проф. Илиева.
Според нея образователната система в България не успява да развие и подкрепи лидерските качества на учениците, тъй като набляга на постигането на високи оценки във всички предмети, което "заглушава гласа на таланта".
„България има нужда от лидери и примери и в политиката и в обществения живот, които да обединяват нацията“, посочи Даниела Илиева и за пример даде писателя Георги Господинов, а в близкото минало спортисти като Христо Стоичков, които станаха емблема на България и в чужбина.
По думите ѝ на първо място за успешен бизнес лидер е вербалната комуникация – „това е умението да се изказваме, да имаме богатство на речника“. „Трябва да се чете – бизнес списания, бизнес новини – тогава се обогатява изказът и уменията за комуникация, убеждаване и манипулация стават по-добри. Всички манипулираме, важното е да го правим изкусно“, е мнението на консултанта по бизнес етикет.
Проф. Илиева посочи сред другите важни качества невербалния език и емоционалната интелигентност, която помага да се справяме с неприятните ситуации, които изникват в бизнес отношенията.
Тя подчерта, че най-важното правило на етикета е да накараме отсрещната страна да се чувства добре в нашата компания – да не се стремим да сме интересни, а да сме заинтересовани.
Има ли български бизнес лидери, които се проявяват като феномени? Какви са добрите практики за справяне с конфликти и как бизнес манипулациите може да се използват в други области от живота може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.