Търсенето на ягоди в България и Европа нараства през последните години, тъй като потребителите предпочитат пресни и качествени плодове. Най-важно за този бизнес са инвестициите в добри технологии и ефективното управление на процесите. Това каза Димитринка Стоянова, собственик и управител на "Ди Бери Груп", в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
През последните години основните предизвикателства са липсата на работна ръка и климатичните промени, изтъкна събеседникът. По думите на Стоянова промените в климата водят до несигурност в производството.
“Точно това беше причината да се обърнем към оранжерийно производство, което е много по-сигурно. То позволява да определим кога да заредим растенията, в кой период те да плододават и да имаме максимално дълъг период на събиране на реколтата. Постигали сме почти целогодишна реколта“, каза гостът.
Високите енергийни разходи също са проблем, както и недостигът на работна ръка.
Стоянова каза, че цялата продукция на оранжерията е предназначена за българския пазар и се продава в търговските вериги на територията на страната. "Засега това е пътят за развитие в България, тъй като веригите предлагат сигурност, държат на качеството и придобиването на нужните сертификати, които гарантират, че плодовете са чисти и годни за консумация“, посочи гостът.
"Пробвали сме да изнасяме продукция за Румъния, но количеството, което произвеждаме не е достатъчно. Не сме мислили да се обединим с други производители. Надяваме се след време това да се случи“, допълни гостът в предаването.
Миналата година фирмата е добила 80 тона ягоди и очакват тази година резултатите да са още по-добри.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.