Нидерландската компания AkzoNobel - третият по приходи производител на бои в света, съкращава около 2000 работни места в глобален план, което е около 5,6% от работната му сила, стремейки се да съкрати разходите и да засили ефективността, съобщава Wall Street Journal.
Групата, която управлява брандове като Dulux, Polycell и Cuprinol, обяви, че иска да опрости своя бизнес и да рационализира управленската си структура в опит да подкрепи растежа.
Финансовото представяне на AkzoNobel напоследък разочарова, тъй като метеорологичните условия и трудната икономическа обстановка намалиха продажбите на бизнеса ѝ с декоративни бои в Латинска Америка и Китай, докато компанията се сблъсква с ускорена инфлация при разходите, най-вече със заплатите.
Концернът също така коригира надолу очакванията си за рентабилността през тази година, фокусирайки се върху долния край на целевия диапазон на фона на помрачените пазарни условия и неблагоприятните валутни курсове.
AkzoNobel се опита да се противопостави на натиска върху разходите чрез по-високи цени, докато програма за индустриална трансформация, стартирана в края на миналата година, има за цел да отключи печалба от около 250 млн. евро от подобрена ефективност през 2027 г.
Последната новина допълва тези планове, като се очаква структурните промени да бъдат финализирани до края на 2025 г.
„Искаме да ускорим растежа на рентабилността чрез оптимизиране на функционалната ни организация, за да станем по-гъвкави на волатилните пазари и да компенсираме препятставията като нарастващите разходи за труд“, изтъква главният изпълнителен директор Грегоар По-Гийом.
Компанията разполага общо с 35 700 служители към края на юни.
преди 2 месеца Без безплатните пари инвеститорите кротуват защото разбират че риска си има цена. Много от тях чакат нулевите и отрицателни лихви да се върнат, но ти вас няма да се случи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Тепърва ще виждаме съкращения. Това е само началото. Ще гледаме и разпродаване на предприятия и частни имоти от съдя изпълнители. Проблемът обаче е дали ще има кой да купи и на половин цена. Когато пазарите падат никой не купува. Всеки чака още по ниска и так асе задейства лавина на сривове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца 2020 година ,2022 година бяха само постановки ,сега вече кризата реално се реализира с безработица и свиване на икономиката отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Какво става нали всичко беше цветя и рози? Една след друга компании фалират или махат хора... отговор Сигнализирай за неуместен коментар