Carlsberg A/S повиши прогнозата си за растеж на печалбата за годината, като контролът върху разходите помогна на датския производител на бира да компенсира по-слабото потребителско търсене, съобщава Bloomberg.
Органичната оперативна печалба на фирмата се очаква да нарасне между 4% и 6% тази година спрямо предишните насоки за ръст между 1% и 5%, изтъква производителят на Tuborg.
По-строгият контрол върху разходите помогна да се противодейства на по-малкото от очакваното увеличение на обемите от 1,4% през първата половина на годината, което също изостава от прогнозите на анализаторите. Екстремното време в Западна Европа и слабото търсене в Китай натежаха върху представянето.
Потребителските компании се сблъскват с проблеми с купувачите, които достигат своите лимити на разходите и броят им се свива, след като периодът на ускорена инфлация ги накара да ограничат покупките на някои стоки.
Главният изпълнителен директор на Carlsberg Джейкъб Ааруп-Андерсен заяви, че докато потребителските настроения в Западна Европа се стабилизират, те остават много потиснати в Китай.
Растежът на втората по големина икономика в света се забави след спада в сектора на имотите, който удари силно потребителските мултинационални компании. Продажбите на Carlsberg в Китай не отговарят на прогнозите поради лошото време и слабите потребителски нагласи, изтъква анализаторът на Citi Саймън Хейлс.
Ааруп-Андерсен се зарече да инвестира повече в маркетинг, за да привлече обратно потребителите. Той също така обеща да продължи да повишава цените, за да компенсира по-високите разходи и по-малките обеми, тъй като потребителите пият по-малко премиум бира или преминават към по-евтини марки.
Шефът на Carlsberg се стреми да диверсифицира компанията от алкохолната бира, тъй като продажбите се забавят. Вместо това клиентите пият безалкохолна бира, безалкохолни напитки и алтернативи като твърд зелцер. Като част от промяната Carlsberg се споразумя да закупи британския производител на безалкохолни напитки Britvic Plc за 4,2 млрд. долара.