IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Продажбите на Procter & Gamble разочароват пазарите заради забавения ценови ръст

Все пак оценката на компаняита за целогодишните продажби надхвърля очакванията на анализаторите

19:50 | 30.07.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Procter & Gamble Co. отчете тримесечни продажби, които изостават от прогнозите на анализаторите, тъй като производителят на пелени Pampers и перилни препарати Tide забавя темпа на повишаване на цените, съобщава Bloomberg.

Органичните продажби, които изключват влиянието на валутните курсове и други артикули, растат с 2% през тримесечието, приключило в края на юни, информира производителят на самобръсначки Gillette, като това е най-бавният ръст за последните шест години.

Анализатори, анкетирани от Bloomberg, очакваха увеличение на продажбите от около 3,4%.

Прогнозите на P&G за коригираната печалба и приходите през текущата фискална година, която започна в началото на юли, са приблизително в съответствие с пазарните прогнози.

Резултатите показват, че воденият от цените растеж на P&G през последните години се охлажда, тъй като потребителите ограничават покупките на основни стоки и храни. Цените на компанията са с 1% по-високи през тримесечието в сравнение с тези година по-рано, като това е най-малкото увеличение от близо три години.

Kimberly-Clark Corp., собственикът на марката Kleenex, отчете миналата седмица тримесечни продажби, които изостават на прогнозите на Wall Street на фона на забавящото се увеличение на цените.

При най-големия сегмент от продажбите на P&G – този за тъкани и домашни грижи, цените паднаха през тримесечието на фона на увеличените промоции за новата формула на перилния препарат Tide, предназначена да премахва петна със студена вода.

P&G прогнозира увеличение на органичните продажби от цели 5% през текущата фискална година. Анализатори очакват ръст от 3,9 на сто.

Собственикът на премиум линията козметични продукти за лице SK-II също е изправен пред натиск в Китай, където доверието на потребителите остава разклатено. Бизнесът за грижа за кожата и лична хигиена беше засегнат от по-слабите продажби на SK-II през тримесечието.

Печалбата на акция, с изключение на някои позиции, достига 1,40 долара, малко повече от пазарните очаквания. Брутният марж се повишава на годишна база, подпомогнат от по-ниските разходи за суровини и по-високите цени.

Подразделението на компанията, което включва пелени, отбеляза 1% спад в органичните продажби през тримесечието на фона на по-слабото търсене и загубите на пазарен дял.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:50 | 30.07.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Индустрия виж още

Коментари

Финанси виж още