Procter & Gamble Co. отчете тримесечни продажби, които изостават от прогнозите на анализаторите, тъй като производителят на пелени Pampers и перилни препарати Tide забавя темпа на повишаване на цените, съобщава Bloomberg.
Органичните продажби, които изключват влиянието на валутните курсове и други артикули, растат с 2% през тримесечието, приключило в края на юни, информира производителят на самобръсначки Gillette, като това е най-бавният ръст за последните шест години.
Анализатори, анкетирани от Bloomberg, очакваха увеличение на продажбите от около 3,4%.
Прогнозите на P&G за коригираната печалба и приходите през текущата фискална година, която започна в началото на юли, са приблизително в съответствие с пазарните прогнози.
Резултатите показват, че воденият от цените растеж на P&G през последните години се охлажда, тъй като потребителите ограничават покупките на основни стоки и храни. Цените на компанията са с 1% по-високи през тримесечието в сравнение с тези година по-рано, като това е най-малкото увеличение от близо три години.
Kimberly-Clark Corp., собственикът на марката Kleenex, отчете миналата седмица тримесечни продажби, които изостават на прогнозите на Wall Street на фона на забавящото се увеличение на цените.
При най-големия сегмент от продажбите на P&G – този за тъкани и домашни грижи, цените паднаха през тримесечието на фона на увеличените промоции за новата формула на перилния препарат Tide, предназначена да премахва петна със студена вода.
P&G прогнозира увеличение на органичните продажби от цели 5% през текущата фискална година. Анализатори очакват ръст от 3,9 на сто.
Собственикът на премиум линията козметични продукти за лице SK-II също е изправен пред натиск в Китай, където доверието на потребителите остава разклатено. Бизнесът за грижа за кожата и лична хигиена беше засегнат от по-слабите продажби на SK-II през тримесечието.
Печалбата на акция, с изключение на някои позиции, достига 1,40 долара, малко повече от пазарните очаквания. Брутният марж се повишава на годишна база, подпомогнат от по-ниските разходи за суровини и по-високите цени.
Подразделението на компанията, което включва пелени, отбеляза 1% спад в органичните продажби през тримесечието на фона на по-слабото търсене и загубите на пазарен дял.