IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Германската "Леони" затваря завода си за производство на кабели за автомобили в Плевен

Компанията посочва като причина "липсата на дългосрочна стратегически и финансово устойчива перспектива" за предприятието

20:34 | 17.07.24 г. 4
Снимка: Леони България
Снимка: Леони България

Заводът за производство на кабелни инсталации за автомобили на германската група „Леони“ в Плевен преустановява поетапно производството си, а причина за това е липсата на устойчива перспектива. Това се посочва в прессъобщение, публикувано на сайта на компанията.

В предприятието работят около 1300 души.

„Поради липсата на дългосрочна стратегически и финансово устойчива перспектива "Леони Борднетц-Системе" възнамерява първоначално да редуцира и впоследствие окончателно да спре производството в дъщерното си дружество "Леони България" ЕООД и завода му в Плевен до края на годината. На следващ етап местното търговско дружество ще премине в производство по ликвидация“, казва се в съобщението.

От дружеството посочват като причина за затварянето на предприятието трудности в надеждното наемане на достатъчно служители от местния пазар на труда и сериозната инфлация в България.

"Служителите и клиентите на "Леони България", институциите и бизнес партньорите са в процес по информиране за решението. Всички текущи проекти ще бъдат реализирани в завода в Плевен до планираното спиране на производството в края на годината и впоследствие ще бъдат усвоени в глобалната производствена мрежа на "Леони", посочват от дружеството в съобщението.

"За съжаление, стана ясно, че липсва дългосрочна стратегически и финансово устойчива перспектива за завода в Плевен с оглед сложния пазар на труда в България и нестабилната конкурентна среда в международната автомобилна индустрия", допълват от компанията. 

Германската група има проблем с подразделението си за производство на кабели. В края на миналата година пропадна сделка с купувач от Тайланд на звеното.

Същевременно в началото на тази година компанията обяви проект на стойност 100 млн. долара за производство на кабели за електромобили в град Чанджоу в Китай. Групата присъства в града от 1992 г., като е била първата германска компания, основала предприятие там.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:34 | 17.07.24 г.
Най-четени новини
Още от Индустрия виж още

Коментари

4
rate up comment 19 rate down comment 3
yom
преди 4 седмици
Напълно нормално развитие на нещата. Все повече фирми ще бягат от България, защото виждат, че сметките не излизат. Да не се разбягат и големите от София, че тогава веселбата ще е пълна. Някои още си мислят, че парите валят от небето, но реалността е друга.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 31 rate down comment 2
zelka007
преди 4 седмици
До: data ... тцъ ... хората не искат да работят за много малко пари на смени ... това е основното , вече не сме дестинация за ефффтин труд ... защо в Леони-Словакия могат да взимат 1500 евра в производството , а у нас не ?! в Словакия минималната е 480 евро , почти колкото тук ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 23 rate down comment 29
data
преди 4 седмици
Кирчо и Кокорчо оакаха доста неща
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 35 rate down comment 9
doba
преди 4 седмици
Не е на добре тази работа. Дай Боже да не се наложи като тенденция...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още