„Голямата волатилност в цената на какаото повлиява значително на производителите на шоколад, като се наблюдава поскъпване в сектора“, припомни шоколатиерът и добави, че "Био Бенямин" се е подсигурила с договори за дълъг период от време. Той посочи, че ръстът в цената на какаото оскъпява крайните цени на пазара.
Според мениджъра подсигуряването с дългосрочни договори е един от вариантите за справяне с рисковете, като компанията се насочва към по-активна работа със страните, които отглеждат какао.
Той разкри, че при пътуване до Перу е успял да съкрати веригата на доставки, тъй като досега какаото е минавало за преработка през Нидерландия. „С този ход по-голяма част от печалбата ще остава в производителите на какао и това съответства на ценностите на компанията“, обясни Бенямин. И уточни, че доставките ще се осъществяват по море в диапазона от 40 до 60 дни.
В пътуването си в Перу той се е срещнал с фермерите и се е запознал с начина им на работа. „Хората, които живеят там, са местно население, племе с вожд. Живеят много организирано. Живеят така от хиляди години“, разказа какъв е начинът на традиционното стопанство, което хората ползват от хиляди години с насаждения в джунглата, мениджърът.
По думите му хората, които отглеждат какао, са едни от най-бедните хора в печеливша индустрия с високи цени на световния пазар.
„Производителите в Перу разполагат с биосертификация, като тя им е нужна, за да бъде внесен продуктът в ЕС. За да осигурят тази сертификация, по-малките производители се събират в кооперативи“, разкри още шоколатиерът и отбеляза, че там намират по-традиционни варианти за справяне с вредителите, без да използват химични препарати, като това е залегнало и във философските им разбирания за живеене в хармония с природата. Той посочи, че университетите им помагат да се използват новите постижения на технологиите.
Бенямин прогнозира, че компанията му ще постигне дълготрайни партньорства с производителите от Перу, като целта на "Био Бенямин" е с помощта на новите технологии да сближи крайния потребител и фермерите.
Мениджърът съобщи, че продажбите на компанията се развиват добре за тази година. Красимир Бенямин отбеляза, като се насочват към оптимизация на всички вътрешни процеси – с нов дизайн и опаковка на изделията, за да останат в стабилна изходна позиция за 2025 г. Той смята, че ще бъдат постигнати всички проекти и прогнозира, че ръстът ще е добър, но най-важното за компанията остава „предоставянето на интересни, вкусни и различни продукти за клиентите".
На едно от най-реномираните състезания в света International chocolate award в Румъния "Био Бенямин" печелили бронзов медал в категория за ароматизирани шоколади (Dark chocolate bars with an infusion or flavouring). Наградата е връчена за продукт, който още не е на пазара, но компанията иска да го представи на клиентите в края на годината. Той ще бъде част от премиум бранда на "Био Бенямин", който тепърва ще се развива.
Каква е цената на какаото? Как функционира едно стопанство, което произвежда био какао, в Перу? С какво е овкусен най-новият продукт на "Био Бенямин"?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.