Coca-Cola Co. обяви по-оптимистична прогноза за 2024 г., след като резултатите за първото тримесечие надминаха очакванията на Wall Street, тъй като клиентите на пазарите извън САЩ продължават да плащат по-високи цени и да стимулират растежа на обема, съобщава Bloomberg.
Увеличението на цените, които потребителите плащат за продуктите на Coca-Cola, до голяма степен се дължи на ускорената инфлация на пазарите в Латинска Америка и Европа, Близкия изток и Африка. В тези региони средната цена, която потребителите плащат за комбинация от продукти, се е повишила с 22%, в сравнение със 7-процетнното увеличение в Северна Америка.
В същото време общият обем на продадените артикули нараства в развиващите се пазари като Бразилия, Филипините и Нигерия. В Северна Америка обемът остава непроменен и компанията отбеляза спад в бизнеса си с вода, спорт, кафе и чай.
„Основният импулс за тримесечието беше силен и това отразява нашите насоки за годината“, каза главният финансов директор Джон Мърфи.
Осреднено по региони, компанията повиши цените на своя продуктов микс с 13% през тримесечието - повече от увеличението, очаквано от пазара.
Органичните приходи на Coca-Cola, които изключват влиянието на валутните курсове и придобиванията, са нараснали с 11% през последното тримесечие, което е над средната оценка на анализаторите. Производителят на сокове Minute Maid и минерална вода Topo Chico сега очаква мяркат да нарасне с цели 9% за цялата година - спрямо предишния диапазон от 6% до 7%.
Гигантът в индустрията за напитки заяви, че насрещните валутни ветрове са били пречка пред печалбта през последното тримесечие и се очаква да продължат да оказват влияние през остатъка от годината. Коригираната печалба на акция през последния период надмина очакванията, но перспективите за мярката за годината останаха непроменени.
Конкурентът PepsiCo Inc. отчете миналата седмица по-голям от очаквания ръст на продажбите. Увеличението се дължи на доброто представяне на развиващите се пазари в Латинска Америка и Азия.