United Parcel Service Inc. (UPS) отчете печалба, която е по-голяма от прогнозите на анализаторите, след като управлението на персонала на американската куриерска компания и преструктурирането на маршрутите за доставка започнаха да ѝ се отплащат.
Коригираната печалба на UPS за първото тримесечие достига 1,43 долара на акция, докато анализаторите очакваха 1,30 долара на акция, става ясно от анкета на Bloomberg.
В същото време UPS запази насоките си за цялата година.
От началото на годината акциите на компанията са поскъпнали със 7,5 на сто.
„Средният дневен обем в САЩ показа подобрение през тримесечието“, изтъква главният изпълнителен директор Карол Томе. „Гледайки напред, очакваме да се върнем към ръст на обема и приходите“, добавя той.
Томе се опитва да стимулира продажбите и печалбата на фона на слабото търсене на куриерски услуги след края на пандемията. Миналия месец UPS заяви, че очаква консолидираните ѝ приходи да се покачат до 114 млрд. долара през 2026 г., което би било с 25% повече от тези за миналата година.
По-рано този месец компанията обяви сделка с пощенската служба на САЩ, за да стане неин основен доставчик на въздушни товари, заменяйки конкурента Fedex Corp. Споразумението влиза в сила по-късно тази година.
Стратегически план
Стремежът към растеж следва стратегически план на Томе UPS да стане „по-добра, не по-голяма“ - инициатива за фокусиране върху по-печеливш бизнес, потенциално за сметка на растежа при обема. Това подкрепи пазарната оценка на UPS, която се увеличи двойно през първите две години от изпълнението на плана. Куриерската фирма е изправена пред засилена конкуренция напоследък, като инфлацията също е предизвикателство за бизнеса ѝ.
UPS се сблъсква с по-високите разходи за труд, след като миналата година се споразумя за ново споразумение с профсъюзните работници, което осигурява повишаване на заплатите и обезщетенията за следващите пет години. Споразумението също така предвижда корекции в посока нагоре при пенсионните и здравни обезщетения и други разходи, включително нов платен отпуск.
UPS заяви през януари, че ще съкрати 12 000 работни места от своята администрация – около 14% от мениджърите на пълен и непълен работен ден – за да намали разходите. Повишаването на ефективността е подпомогнато отчасти от новите технологии, включително изкуствения интелект (ИИ), изтъква компанията.
Освен това UPS е в процес на стратегически преглед на своя спедиторски бизнес Coyote, което може да доведе до продажбата му. Куриерската компания купи бизнеса за 1,8 млрд. долара през 2015 г.