Белгийска компания има инвестиционно намерение за 1,1 млрд. евро за производство на батерии, обяви министър-председателят Николай Денков след среща в Министерския съвет с представители на потенциалния инвеститор.
Премиерът и министри от правителството проведоха разговори с представители на ръководството на белгийската фирма Avesta Battery & Energy Engineering, която има намерение да произвежда у нас поколение твърдофазни литиево-йонни батерии, които намират широко приложение в автомобилната индустрия, а също така и в други технологии.
"Общият размер на инвестиционното намерение е до 1,1 млрд. евро за следващите от три до пет години в зависимост от това как се осъществява инвестицията", обяви премиерът, цитиран от БТА.
Денков разясни, че инвестиционното намерение съдържа три отделни елемента. Единият е изследователска и развойна база, която е предвидено да бъде построена в Пловдив. Вторият е завод за производство на литиево-йонни батерии, предвиден да бъде в Стара Загора.
„Специално искам да подчертая, че тази локация е стратегическа за нас. Третият компонент е свързан с възможността за извличане на метали, които след това отново да бъдат влагани в производството на батериите, така че говорим за така наречената кръгова икономика. Трите компонента се допълват взаимно“, поясни още Денков и увери още, че в реализирането на тази инвестиция няма да бъдат използвани токсични материали, каквито има в производството на някои други типове батерии.
Представителят на компанията Ношин Омар съобщи, че в страната ни ще бъдат разкрити над 1000 работни места. „Това не е само инвестиция, а ангажимент към България, проява на възможността за сътрудничество между частния и обществения сектор“, посочи той и допълни, че страната ни е от стратегическо значение за компанията. Участието на България в Европейския алианс за батерии е от основна важност, което ни помогна да вземем решението за инвестиции, подчерта Омар.
България смени политиката по насърчаване на инвестициите, която беше доста ограничена. Това заяви министърът на финансите Асен Василев. „В момента даваме максимално разрешената от Европа държавна помощ. Имайки предвид, че това е инвестиция в размер над милиард евро, това трябва предварително да бъде съгласувано с Европа по режима за държавни помощи - стандартна процедура, която ние много рядко сме ползвали в миналото. Важното е, че средствата се дават, след като е направена инвестицията. Със сигурност трябва да има завод, за да има финансиране и държавна помощ“, обясни Василев.
Министърът подчерта, че се подкрепят всички инвеститори. „Имаме още пет-шест инвестиционни проекта, които вече получиха такова финансиране през Министерския съвет. Още пет-шест до края на годината очакваме също да получат финансиране, тъй като са във фазата на реализация“, каза още министърът на финансите.
Необходимостта от изграждане на предвидима среда за инвеститорите подчертаха още министрите на иновациите и растежа и на икономиката – Милена Стойчева и Богдан Богданов. Според Стойчева подобна инвестиция ще допринесе за привличането и на други ключови инвеститори в автомобилния сектор. Министърът изрази надежда това да бъде една от поредицата от инвестиции и в рамките на предстоящото белгийско председателство да представим решения от България и Белгия, базирани на новите технологии.
„Това е ясен знак, че сме на прав път. Ясен знак, че България е дестинация, в която инвеститорите могат да намерят предвидима среда, подкрепа от държавните институции и талантливи хора, с които да изпълнят амбициозните си проекти“, смята Богдан Богданов.
преди 11 месеца До: Pyramid...странна работа: "Бай ви Га/-ня" бях написал, тазимошашавена политкоректна глупотевини, ме "редактира" и крие нормално име със звездички. Безобразие отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: Pyramid ... И да не си помислите че, нещо са се загрижили за Бай ви ***. Нищо подобно. Сега...МИСЛЯТ че, ако тук имаше / или нямаше? - нужното ниво на корупция то, поне по света, Конкуренцията, С ЛЮБОВ, ще си изпочупи краката да им отстъпва от своите пазари и да дели с тях на баницата мекото.А аз умирам от любопитство, да видя кой ще е този Конкурент: Правят тук разбираш ли, едни цехове и, като се засилят... Абе не е лесно да си хахав. Хич даже. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: Pyramid Между другото, тази компания, изглежда, е решила и упорито държи да си закопае парите в земята на ***-па-ц-ите, както Пинокио. Едно птиче ми нашепва че, не е изключено някой (там, на източния край на Атлантика), по-скоро, бяга от / да се чете "крие", или как?/ ...ДАНЪЦИ. Така де, да с е юрнат презглава да наливат вода в каца без дъно... Отсега ми се види, как рязко свиват плана за производство и наливат двойнолповече /без предполагаемите маса раб.места/ в R&D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Осъществена в грешна концепция за организацията на батериите, тази инвестиция, е под системен риск. Рискът е да се произвежда "едно нещо", което, да работи НЯКАК ( т.е., КРИВО-ЛЯВО) и да НЕ изпълнява пълноценно функциите си от добив на суровини, през производство, доставка, продажби, сервиз и до рециклиране. Опасно е и да се пропусне същинското навлизане в дълбочината на Пазарите, а отворените работни места, са НЕ носят печалбата, която биха могли. До дни ще се чуят повече подробности. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година фабриките за батерии са новите рафинерии !! ако друзята антиваксъре-газовици забелязват , те се строят почти и само в държави от ЕС , УСА , и партньорските им ... в БРИКС , с изключение на Поднебесната кинкалерия няма съоръжения за батерии и няма и да има в близко и средно далечно бъдеще ... :))) ... та тъй ... бих добавил още нещо , ама айде , от мен да мине , то от днес не е актуално вече ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар