Най-големият производител на цимент в света Holcim заяви в четвъртък, че очаква търсенето на строителни материали да остане високо през тази година, след като обяви по-добри от прогнозираните продажби и приходи.
Швейцарската компания, която се възприема като показател за развитията в по-широкия строителен сектор, пренебрегна опасенията за спад, свързан с повишаването на лихвените проценти в световен мащаб, съобщава Ройтерс.
В сряда Федералният резерв на САЩ повиши основните лихви с четвърт процентен пункт, като посочи повишената инфлация като основание за налагането на най-високия лихвен процент на американската централна банка от 16 години насам.
Други централни банки също вдигат лихвите, а в същото време има и опасения, че бавният икономически растеж в Китай ще натежи на световната икономика.
Въпреки това Holcim представи уверена прогноза за останалата част от годината, докато продължава да измества фокуса си към Северна Америка и Европа, отдалечавайки се от Азия.
"Holcim очаква търсенето на всички свои пазари да остане стабилно и да продължи рентабилния растеж", заяви компанията.
Компанията, която освен цимент произвежда хоросан и материали за покриви, съобщи, че продажбите са спаднали с 10,9% до 7,34 млрд. швейцарски франка (8,53 млрд. долара) през трите месеца до 30 юни на годишна база.
Голяма част от спада беше очаквана, тъй като отразява продажбата на индийския бизнес на Holcim през миналата година, както и неблагоприятните валутни движения, включително по-силния швейцарски франк.
Средната прогноза на анализаторите, събрана от компанията, предвиждаха продажби в размер на 7,23 млрд. франка. На органична база, без да се отчита влиянието на валутните промени и продажбите на активи, продажбите на групата за строителни материали нарастват със 7% през тримесечието на годишна база.
Периодичната оперативна печалба на Holcim е спаднала с 0,6% до 1,55 млрд. франка, надминавайки очакванията на анализаторите за 1,45 млрд. франка. На органична база тя се е увеличила с 14% спрямо същия период на миналата година.
Компанията потвърди прогнозата си за цялата година, като все още се стреми към над 6% органично увеличение на продажбите.
Изпращайки друг положителен сигнал за индустрията, Heidelberg Materials повиши прогнозата си за оперативната печалба, когато отчете резултатите си в четвъртък.