IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Заради по-висока цена и недостиг на мляко внасяме суровина от чужбина

Конкурентната среда свива пазарният дял на държавната „Ел Би Булгарикум", каза директорът на фирмата Николай Маринов

21:00 | 31.01.23 г.

По-високата цена и недостигът на мляко са причина българските производители да внасят суровина от чужбина. Това каза Николай Маринов, изпълнителен директор на „Ел Би Булгарикум”, в предаването „Светът е бизнес” по Bloomberg TV Bulgaria.

„Субсидиите в Западна Европа са доста по-високи и по-адекватни от тези, които получават нашите фермери тук. Съответно цената намлякото в чужбина е по-ниска от тази у нас", посочи гостът. И уточни, че така цените в Полша, Унгария или Германия са по-ниски от тези във фермата, която например е на 20 км от нашето предприятие във Видин. Освен че е на по-висока цена, има и недостиг на мляко в България и ние се принуждаваме понякога да внасяме мляко и от чужбина“, каза гостът.

„Държавната „Ел Би Булгарикум” държи лиценза да може в България нашите партньори да изписват върху кофичката „българско кисело мляко”, припомни той.

Основното перо в приходите на компанията са лицензионните договори в чужбина – те са над 60% от приходите. Освен с Япония компанията има лицензионен договор с Финландия и с Иран, а в момента води преговори с още четири държави, сред които Монголия и Ливан, за сключване на нови договори, разказа гостът.

Пазарният дял на „Ел Би Булгарикум” на българския пазар е свит изключително много. Това се дължи на конкурентната среда и множеството нови компании, които работят на пазара в България, стана ясно от коментара на събеседника. Новото ръководство има амбиция да увеличи този дял чрез разширяване на собствената магазинна мрежа. „Амбицията ни е да открием поне по един магазин във всеки областен център”, посочи Маринов.

„Ангажиментът ни във Видин е да разширим и да модернизираме производството, да увеличим пазарния си дял и да създадем допълнителни работни места. За целта планираме да инвестираме около 5 млн. лева, с които да изградим нов производствен цех, нова поточна линия и да разширим магазинната мрежа“, допълни събеседникът.

Маринов сподели, че „Ел Би Булгарикум” има 50-годишна история в присъствието си на японския пазар, а Япония е ключов партньор за компанията.

„В Япония произвеждат кисело мляко, на чиято кофичка пише „българско кисело мляко”, както и над 185 продукта, съдържащи млечно-кисели бактерии, сред които напитки, вафли, шоколади, бонбони. Средногодишният приход от Япония за лицензионна такса възлиза на между 6,5 до 7 млн. лева. Тези пари постъпват по сметката на „Ел Би Булгарикум” и ние можем да разполагаме с тях, след като изготвим бизнес програма на тригодишна база и я внесем за одобрение в нашата компания-собственик, т.е. в „Държавна консолидационна компания”. След нейното одобрение разполагаме с тези средства, които да инвестираме в развитието на компанията, обясни Маринов.

Целия разговор може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:05 | 31.01.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Индустрия виж още

Коментари

Финанси виж още