Германия успя да запълни своите газохранилища до 91,32% от капацитета им, разсейвайки страховете, че може да се сблъска с недостиг на енергия тази зима, след като руските газови потоци спаднаха през последните седмици и месеци.
Всички тези усилия обаче постигнаха резултати определена цена, пише Ройтерс.
Една на всеки десет средни компании, които осигуряват общо близо две трети от работните места в Германия, е намалила или спряла производството си заради цените на газа, показва септемврийска анкета на близо 600 средни фирми на бизнес асоциацията BDI.
Някои промишлени гиганти, в частност индустриите, които използват големи количества газ, като химическия сектор, започнаха да пренасочват производството и своите достави, докато други преминават от газ към въглища или петрол - което създава проблеми за техния въглероден отпечатък.
Ройтерс предоставя преглед върху мерките, които някои от най-големите индустриални фирми в Германия са предприели, за да намалят употребата на газ в очакване на зимата.
BASF
Най-голямата химическа компания в света намали производството на амоняк, азотен тор и суровини за инженерни пластмаси и течност за третиране на отработените газове (AdBlue), които разчитат до голяма степен на природен газ.
Сега концернът доставя част от необходимия амоняк от страни извън Европа, където цените са по-ниски, споделя говорител.
BMW
Автомобилният концерн консумира около 3500 гигаватчаса (ГВтч) енергия годишно само в Германия и Австрия, като три четвърти от нея се покриват от природния газ.
BMW може да намали потреблението на газ поне с 15% в сравнение с миналата година, изтъква главният финансов директор на компанията Николас Петер.
Ръководителят на концерна Оливер Ципсе каза през август, че BMW може да замени около 500 ГВтч електроенергия от захранвани с газ електроцентрали чрез закупуване на електроенергия от други източници, но това значително ще увеличи разходите.
Автомобилният производител все още оценява тази мярка, посочва говорител на BMW.
CONTINENTAL
Доставчикът на автомобилни части работи от август за намаляване на потреблението на газ с 20%, като се стреми да го замени с петрол, електричество или втечнен газ. Компанията също така се опитва да диверсифицира своите доставчици на енергия.
COVESTRO
Химическата група, която произвежда редица продукти, включително химикали за пяна, използвани при матраците, автомобилните седалки и при сградната изолация, използва природен газ както като суровина за своето производство, така и като източник на енергия.
Замяната на газа като суровина все още не е възможна, като опциите за пренасочване към други енергийни източници също са ограничени, въпреки че компанията проучва къде може да замени горивото с петрол, споделя говорител.
DAIMLER TRUCK
Главният изпълнителен директор на Daimler Truck заяви в скорошно интервю за FAZ, че компанията иска да премине от газ към петрол по отношение а своите мощности за производство на електроенергия, но бавната бюрокрация отлагат това за октомври.
Daimler Truck вече е приложила някои мерки за намаляване на цялостната консумация на енергия, включително чрез LED светлини и намаляване на температурата в офиси и производствени халета с 2 градуса по Целзий през зимата, споделя говорител.
HEIDELBERG MATERIALS
Heidelberg Materials, по-рано известна като HeidelbergCement, заяви през юли, че изготвя планове за извънредни ситуации за преминаване към алтернативни енергийни източници, включително към петрол.
Тя беше засегната главно от нарастващите цени на електроенергията, не толкова на газа, като разходите ѝ за енергия скочиха с 60% спрямо тези от миналата година.
MERCEDES-BENZ
Производителят на луксозни автомобили заяви през юли, че е намалил потреблението на газ с 10% и не е правил повече съкращения оттогава.
Редукцията беше постигната чрез захранване на централите за комбинирано производство на топлинна и електрическа енергия с електричество, а не с газ, както и чрез намаляване на отоплението на работните места.
Mercedes инвестира в капацитет за възобновяема енергия, изграждайки вятърен парк в северната част на Германия, но той няма да заработи преди 2025 г.
THYSSENKRUPP
Thyssenkrupp Steel Europe частично намали производството в Германия поради колебливото поведение на клиентите, което компанията отчита като признак на рецесия, изтъква говорител.
Концернът също така премести част от производството си в Германия в Дуисбург, където може да произвежда електричество, използвайки пара, генерирана от газ от неговите пещи и инсталации.
VOLKSWAGEN
Водещият европейски производител на автомобили заяви миналия четвъртък, че е намалил потреблението на газ с 20% чрез замяна на горивото с въглища и петрол.
Компанията обяви планове за извънредни ситуации, в случай че нейните доставчици бъдат принудени да спрат производството, включително за складиране на компоненти.
Групата разполага с 6000 доставчици в различни части на Европа, които са особено уязвими от недостига на газ.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми