IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

От 2026 г. всички услуги за транспортния бранш ще станат електронни

Министър Гроздан Караджов предлага единен орган към МВР да контролира безопасността по пътищата

15:59 | 25.01.25 г.
Снимка: БГНЕС/БОБИ ТОШЕВ
Снимка: БГНЕС/БОБИ ТОШЕВ

От 2026 г. всички услуги на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА) ще станат електронни. Шофьорите и фирмите ще могат да кандидатстват за издаване на документи или да плащат необходимите такси и през мобилно приложение.

Това стана ясно на среща на вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов с представители на браншовите организации в областта на автомобилните превози, съобщават от пресслужбата на Министерството на транспорта и съобщенията.

Вицепремиерът смята да предложи и единен орган към Министерството на вътрешните работи (МВР) да поеме контрола на безопасността по пътищата. 

„В момента водачите могат да бъдат спирани от представители на най-разнообразни институции – някои следят за винетки, други – за претоварване, трети – за нещо друго. Така поддържаме един куп администрации и се отварят възможности за изнудване и корупция. Този орган трябва да е към МВР“, коментира Караджов.

Той подчерта, че облекчаването на административна тежест ще бъде един от приоритетите му, а необходимите мерки и решения ще се набележат заедно с бранша и другите институции.

На срещата бяха обсъдени и конкретни мерки за облекчаване на товарния трафик през граничните пунктове с Турция. Една от идеите на транспортния бранш е за пускането на ро-ро ферибот от Бургас до Турция. Според превозвачите това би довело до намаляване на трафика през турската граница с около 200-300 камиона на ден. 

Караджов е наредил на международната дирекция в  Министерството да съдейства за осъществяването на идеята за ферибота.

Транспортният бранш и министърът са обсъдили и недостига на професионални водачи. По данни на браншовите организации над 80% от дружествата изпитват недостиг на кадри, а около 15% от превозните средства, използвани за международен транспорт, не са в употреба поради липса на квалифициран персонал. Според фирмите е необходимо да се намали срокът за издаване на разрешителни за работа на водачи от страни извън ЕС, както и да се създаде политика за подготовката на кадри в България.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:40 | 25.01.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още