До 22 декември са продадени над 6,4 млн. e-винетки, приходите от тях са близо 276 млн. лева. Традиционно най-предпочитани от шофьорите са годишните и седмичните. От всички продадени годишните са 2 427 712 броя, а седмичните - 2 476 297 броя, следват месечните - 762 136 броя, уикенд винетките - 633 526 броя, и тримесечните - 100 460 броя. Това съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Цената на годишната винетка е 87 лева, на тримесечната - 48 лева, на месечната - 27 лева, на седмичната - 13 лева, а на уикенд винетката - 9 лева.
През първите два месеца на 2025 г. изтича срокът на валидност на над 723 хил. годишни е-винетки за леки автомобили. От тях близо 314 хил. са през януари, а около 409 хил. през февруари.
Всеки шофьор може да провери валидността на е-винетката на управлявания от него автомобил на интернет страницата www.bgtoll.bg от бутон "Проверка на винетка". След въвеждане на регистрационния номер на автомобила и държавата, в която е регистриран, може да се установи крайният срок на електронната винетка, независимо откъде е купена - от обекти на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) или в търговската мрежа на партньорите на АПИ. Статусът може да е "активен", "с изтекъл срок" или "неизползван" в случаите, когато винетката е купена с отложен старт до 30 дни от началната дата на валидност, посочват от АПИ.