Най-големите имена в авиационната индустрия облякоха официални рокли и смокинги и се отправиха към бална зала в Манхатън в петък вечер за коктейли и притеснени разговори за бъдещето на Boeing, пише Wall Street Journal.
Една група явно отсъстваше. След като спонсорира шест маси, Boeing се отказа от плановете си да изпрати обичайните си представители на годишната гала на Wings Club за набиране на средства. Компанията раздаде повечето си билети за галата на клиенти.
Там бяха главните изпълнителни директори на Lufthansa и United Airlines, както и новият главен изпълнителен директор на GE Aerospace, един от най-големите производители на двигатели за пътнически самолети в света.
Новият ръководител на Boeing Кели Ортберг не беше там. Той се опитваше да постигне сделка с работниците за прекратяване на стачката, която вреди на компанията му. Колебливото споразумение беше постигнато в събота между Boeing и ръководителите на най-големия му профсъюз. То предвижда механиците да получат увеличение на заплатите с 35% през следващите четири години.
Дори сделката да бъде утвърдена в сряда и членовете на профсъюза да се върнат на работа, компанията остава в опасно финансово положение. Представители на индустрията и анализатори започват да обмислят нещо немислимо досега – дали раздробяване или фалит е бъдещето на Boeing, ако компанията запази сегашната си траектория.
Boeing обмисля да продаде активи, които могат да му донесат така необходимите ликвидни средства, като в същото време се освободи от неосновни или зле представящи се подразделения, казват запознати с разговорите източници. Дни преди галата съветът на директорите на компанията проведе среща в централата в Арлингтън, щата Вирджиния, на която директорите задавали въпроси на ръководителите на звена и обсъждали доклади за състоянието на всяко едно от тях, обмисляйки следващите стъпки пред изпитващия затруднения самолетостроител.
Boeing се разшири твърде много и трябва да се свие, написал Ортберг в бележка до служителите по-рано този месец. „Трябва да сме наясно с работата, която ни предстои. Нужно е също така да съсредоточим ресурсите си върху доброто представяне и иновациите в области, които са същината на това, което сме“, допълнил той.
Ортберг набрал най-малко 10 млрд. долара и съкратил хиляди работни места, за да овладее загубите, които задълбочиха производствените проблеми на Boeing и навредиха на сложната му верига за доставки.
Boeing се опита неуспешно да продаде съвместното си ракетно дружество с Lockheed Martin и остава обременена с програми на американското правителство като договор за замяна на самолети Air Force One. Миналата седмица компанията постигна сделка да се освободи от малък филиал в отбранителната област, който произвежда оборудване за наблюдение за американската армия, съобщават запознати със сделката източници.
Ортберг застана начело на компанията през август. Той ще направи първите си публични коментари като главен изпълнителен директор в сряда, когато профсъюзът трябва да гласува новия договор, а Boeing ще представи финансовите си резултати за периода до 30 септември. Компанията предупреди, че ще плати милиарди долари под формата на глоби и ще обяви тримесечна загуба от 6 млрд. долара.
Ортберг има за задача да реорганизира гиганта в самолетостроителството, който разколеба общественото доверие.
През януари врата излетя при полет на Alaska Airlines, след като работници в завод на Boeing не сменили важни болтове. През юли Boeing прие да се признае за виновна по криминално обвинение, че е подвела регулаторите в областта на въздушната безопасност преди двете катастрофи със самолети 737 MAX през 2018 и 2019 г. Космическият кораб Starliner на компанията е изправен пред несигурно бъдеще, след като заради технически проблеми двама астронавти останаха блокирани на Международната космическа станция.
Стачката на машинистите, която започна на 13 септември, спря производството на повечето самолети на Boeing. Рейтингови агенции предупредиха, че компанията трябва да запази паричните си потоци, а кредитният ѝ рейтинг може да бъде намален до неинвестиционен. Boeing харчеше много пари преди стачката на профсъюза. Анализатори считат, че тя може да струва на самолетостроителя най-малко 1 млрд. долара месечно.
Седмици наред Ортберг обикаляше страната, като проведе срещи с представители на авиокомпаниите, доставчици, федерални регулатори и собствените си подчинени.
На срещи за обсъждане на финансовото представяне напоследък главният изпълнителен директор на Boeing поискал от ръководителите на подразделения на компанията да очертаят ценността на тези подразделения, съобщават запознати с разговорите източници.
Ортберг, който се установи от Сиатъл във Флорида, когато пое компанията, настоява също ръководителите ѝ да последват примера му и да се преместят по-близо до подразделенията, които управляват. Бившият главен изпълнителен директор Дейвид Калхун беше упрекван, че ръководи Boeing основно от дома си в Ню Хемпшир и Южна Каролина. Финансовият директор Брайън Уест живее в Кънектикът.
„Възстановяването на нашата компания изисква тежки решения и ще трябва да направим структурни промени, за да гарантираме, че ще останем конкурентни и ще изпълним обещанията си към нашите клиенти в дългосрочен план“, отбелязал Ортберг в бележката си до служителите.
Проблемите при Boeing отекват в цялата индустрия.
Редица производители на части трябва да се справят със служители, които нямат работа, и прекомерни наличности. Миналия месец Boeing съобщи, че ще намали поръчките от доставчици за самолетите си 737,767 и 777. Производителят на фюзелажи Spirit AeroSystems съобщи в петък, че ще пусне в принудителен отпуск 700 служители. Британският производител на части Senior информира по-рано този месец, че ще съкрати работни места, като се позова на производствени проблеми в Boeing и в европейския му конкурент Airbus.
Други големи доставчици се опитват да избегнат съкращения възможно най-дълго, тъй като може да е нужна една година за повторното им назначаване и обучаването на нови служители. Това представлява риск за Boeing, която ще се нуждае от части, когато стачкуващите машинисти се върнат на работа и възобновят производството.
Авиокомпаниите, които вече изпитват недостиг на самолети, за да задоволят търсенето на пътувания, трябва да се справят с по-дълги закъснения както при съществуващите модели, така и при нови модели, на които разчитат. Boeing съобщи миналата седмица, че ще отложи още повече пускането на модела 777X, който вече изостава от графика с години.
Главният изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Шпор, който е ветеран в индустрията с 30-годишен опит, изрази учудването си от новото забавяне на самолетите на Boeing, които първоначално трябвало да бъдат доставени през 2021 г., а сега доставката е отложена за 2026 г.
„А ние имаме нужда от тези самолети. Никога досега не сме виждали такова нещо в нашата индустрия“, коментира Шпор на пресконференция в Брюксел в сряда.
В реч в рамките на галата на Wings Club в петък вечер Шпор заяви, че оцеляването на Boeing е от жизненоважно значение за цялата индустрия.
Присъстващите аплодираха.
преди 1 месец Га ядуа държавни кифтета през 2008-*** ни риваа. Ся кинти нема! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Няма никакъв шанс федералното правителство да позволи Боинг да не оцелее.Като компания от прекалено голямо значение, включително за националната сигурност като голям оръжеен доставчик, това няма никога да стане.И мисля,че профсъюзите, които много добре осъзнават този факт, се възползват от него.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Не мога да разбера как компании като бойнг и фолкваген, които създават търсен продукт закъсват, а безброй измислени компании живеещи от евтин кредит съществуват. Има нещо много сбъркано в бизнеса. отговор Сигнализирай за неуместен коментар