IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

DSV и Schenker създават най-голямата логистична компания в света със сделка за 14 млрд. евро

Очаква се сделката да бъде финализирана през второто тримесечие на следващата година

15:23 | 13.09.24 г.
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Датската компания DSV се договори за закупуването на Schenker, логистичното подразделение на германския държавен железопътен оператор Deutsche Ban, за сумата от 14,3 млрд. евро. Сделката ще я превърне в най-голямата логистична компания в света, предават Ройтерс и Bloomberg.

Придобиването ще бъде най-голямото за датска компания и ще помогне на DSV да изпревари швейцарската компания Kuehne und Nagel от гледна точка на обем и на приходи.

Изцяло кешовата сделка ще бъде финансирана чрез комбинация от набиране на капитал на стойност 4 млрд. - 5 млрд. евро и дългово финансиране, съобщи DSV.

Датската компания, която започна дейността си като малко предприятие с десет камиона през 1976 г., съобщи, че търговското и оперативно сходство между двете групи ще допринесе за ръст, създаване на работни места и силна финансова възвръщаемост.

Книжата на DSV поевтиняват с 0,7% към 15:20 часа българско време.

„Придобиването на Schenker е трансформираща сделка за DSV, като създава водещ в света играч в глобалната транспортна и логистична промишленост“, съобщи DSV в комюнике.

Ройтерс съобщи в сряда, че датската компания е спечелила надпреварата за закупуването на  Schenker, като се позова на източници от Deutsche Bahn и германското правителство.

Обещания за допълнителни инвестиции

Като част от сделката DSV обеща да инвестира 1 млрд. евро в Германия през следващите три до пет години и да запази редица ключови работни места в страната. До пет години общата компания ще има повече служители в Германия, отколкото Schenker и DSV имат днес, съобщи датската компания.

Очаква се сделката, която трябва да бъде одобрена на регулаторно и министерско ниво в Германия, както и от надзорния съвет на Deutsche Bahn да бъде финализирана през второто тримесечие на следващата година.

Комбинираната група ще има приходи от 293 млрд. датски крони (43,52 млрд. долара) въз основа на резултатите им през 2023 г. и работна ръка от около 147 хил. души в над 90 страни, допълни DSV.

„Това е най-голямата сделка в историята на DB... За нас е важно да намерим силен партньор за Schenker и дългосрочен дом за служителите на компанията“, заяви главният изпълнителен директор на Deutsche Bahn Рихард Луц в комюнике.

DSV се разрасна бързо чрез поредица от успешни придобивания, някои по-големи от самата компания, на силно фрагментирания логистичен пазар.

Schenker, която е най-големият двигател на печалбата на Deutsche Bahn Group през последните години, има над 70 хил. служители в около 130 страни, включително около 15 хил. души в Германия.

DSV, чиято централа се намира в Копенхаген, си създаде репутация на умел интегратор на придобиванията си, които включват Panalpina Welttransport Holding през 2019 г. и UTi Worldwide три години по-рано. В края на 2022 г. компанията приключи интегрирането на най-новата си голяма придобивка, покупката за 4,1 млрд. долара на кувейтската логистична компания GIL, и оттогава твърдеше, че е готова да направи ново придобиване.

Индустрията с превоз на товари се възползва от бума на потреблението след пандемията, като отчете рекордни печалби, след което записа рязък спад през 2023 г., когато линиите за доставка и потреблението се нормализираха. Голяма част от индустрията се възползва отново, след като конфликтът в Червено море наруши линиите за доставка в края на миналата година, като доведе до нов ръст на цените на товарите.

Държавната Deutsche Bahn,която се бори с лоша инфраструктура в железопътната си мрежа, съобщи в петък, че ще използва приходите от продажбата на Schenker, за да намали „значително“ дълга си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:24 | 13.09.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още