IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

До две години Škoda ще ни достави 20 електрически мотрисни влака, с опция за още пет

511,4 млн. лева са осигурени по Плана за възстановяване и устойчивост, като 1,5 млрд. лв. са заделени по фонда за жп транспорт

12:08 | 04.09.24 г.
Снимка: Škoda Vagonka
Снимка: Škoda Vagonka

Договор за доставка на 20 електрически мотрисни влака, финансирани със средства по Плана за възстановяване и устойчивост, подписаха в Министерския съвет служебният министър на транспорта Красимира Стоянова и Петър Новотни, главен изпълнителен директор на Škoda Transportation, предаде БТА.

Възложител на договора е Министерството на транспорта и съобщенията, а изпълнител – консорциум „Шкода Транспортейшън и Шкода Вагонка“. Стойността на подвижния състав е 511,4 млн. лева, а срокът за доставка е две години.

Служебният министър-председател Димитър Главчев, който присъства на подписването, напомни, че двайсет години в България не са закупувани нови влакове. „Сигурно има съвпадение на числа – двайсет мотриси, двайсет години, дано следващите не ги купим след 100 години, за да са 100“, пошегува се той. Служебният премиер сподели, че е виждал, че все още се използват локомотиви Škoda, които са на неговата възраст.

„Хубаво е по-често да осъществяваме кооперацията си в областта на железопътния транспорт, защото тя съществува в метрото и автотранспорта“, посочи Главчев. Служебният премиер подчерта, че има възможност с анекс да се закупят още пет мотриси.

Средствата са осигурени по Плана за възстановяване и устойчивост, като 1,5 млрд. лв. са заделени по този фонд. Мотрисите са на стойност 511 млн. лв. Главчев обясни, че те са комфортни, каквито няма към момента в България, и осигуряват 300 места, развивайки до 160 км/ч.

По думите на Петър Новотни продуктите на Škoda са добре познати в България – това са тролейбусите в пет български града и мотрисите за софийското метро, произведени от компанията. „Ние имаме задължението не само да доставяме продукти, но и да осигуряваме тяхната поддръжка, което е гарант за сътрудничеството между България и компанията“, коментира той. И добави, че компанията наброява 10 хиляди служители и има седем завода, които оперират на територията на Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:08 | 04.09.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още