Първата в света пътническа авиокомпания DELAG ( Deutsche Luftschiffahrts-Aktiengesellschaft или Германската компания за въздушен транспорт, бел. ред.) е създадена на 16 ноември 1909 г. като разклонение на Zeppelin Company. Компанията предоставя пътнически въздушни услуги до 1935 г., когато нейните операции са поети от новосъздадената Deutsche Zeppelin-Reederei.
Докато много от първите полети да са туристически обиколки на различни забележителности, дирижабълът на DELAG Bodensee започва редовни полети между Берлин и Южна Германия през 1919 г. Полетът от Берлин до Фридрихсхафен отнема от 4 до 9 часа, в сравнение с 18-24 часа с влак. Bodensee прави 103 полета и превозва почти 2500 пътници, 4990 кг поща и 2990 кг товар.
DELAG придобива втори аеростат от Zeppelin Company през 1920 г.; LZ-121 Nordstern е предназначен да предоставя международни пътнически услуги между Фридрихсхафен, Берлин и Стокхолм, но все още не е влязъл в експлоатация, когато DELAG е принудена да прекрати операциите си, притисната от Военната междусъюзническа комисия за контрол, създадена съгласно Версайския договор. Двата дирижабъла на DELAG са прехвърлени на съюзниците като военни репарации: LZ-120 Bodensee е даден на Италия, а LZ-121 Nordstern на Франция.
DELAG предлага първата в света трансатлантическа пътническа услуга, използвайки LZ-127 Graf Zeppelin за извършване на редовни полети между Германия и Южна Америка в началото на 1931 г. Graf Zeppelin прекосява Южния Атлантик 136 пъти, преди да бъде изведен от експлоатация след катастрофата на „Хинденбург“ през 1937 г.
Трансатлантическите дирижабли превозват 20 пътници и екипаж от 50 до 60 души и летят с максимална скорост от около 135 км/ч. Освен това те имат солидна структура, оборудвана със салони, кабини с двуетажни легла, бани, трапезарии и дори стаи за пушачи и за писане.
Билетът включва всички ястия и напитки, чанти, куфари и всички други необходими вещи за крайната дестинация. Общото тегло на допустимия багаж на човек е 126 кг при някои полети, много по-малко от всяко пътуване с кораб по това време. Най-новите дирижабли имат сложна бордова система за изпращане и получаване на телеграми, където пътуващите по работа могат да комуникират със съответните офиси или клиенти в реално време.
Целта на DELAG е да комерсиализира пътуването с дирижабли чрез предоставяне на пътнически въздушни услуги и да закупи аеростати, построени от Zeppelin Company.
DELAG е създадена под ръководството на изпълнителния директор на Zeppelin Company Алфред Колсман, който е женен за дъщерята на производителя на алуминий Карл Берг, който доставя метал за дирижаблите на Graf Zeppelin.
През 20-те и 30-те години на миналия век дирижаблите летят по целия свят и са най-ефективното транспортно средство. Тяхното инженерство е най-напредналото за времето си, особено в използването на дуралуминий и техниките за въздушна навигация
През 1937 г. катастрофата на "Хинденбург" отнема живота на 35 души от общо 97 пътници. Това е първият инцидент, предаван на живо. Въздействието, което изображенията оказват върху публика, свикнала да чете за дадени събития, но не и да ги вижда, е толкова голямо, че бележи края на ерата на големите дирижабли.