Wizz Air понижи прогнозата си за годишната печалба в четвъртък, след като обяви спад с 44% на оперативната си печалба през първото тримесечие, отчасти заради разходи, свързани с проблеми с двигателите на Pratt & Whitney и еднократни краткосрочни наеми на самолети, предава Ройтерс.
Книжата на компанията поевтиняват с 13,7% към 13,54 ч. българско време.
Нискотарифната авиокомпания, която използва изцяло самолети на Airbus, е изправена пред предизвикателства, свързани с двигателите на компанията Pratt and Whitney, RTX, като 46 от самолетите ѝ ще бъдат приземени за инспекции това лято, което ограничава капацитета ѝ.
Европейските авиокомпании бяха изправени пред трудно първо полугодие заради силен ръст на разходите и нормализиране на търсенето от потребителите след първоначалния бум след пандемията. Air France-KLM, Lufthansa и Ryanair също обявиха, че са имали трудно второ тримесечие.
Главният изпълнителен директор на Wizz Air Йозеф Варади заяви, че авиокомпанията ще трябва да намали очакванията си.
„Цените на билетите ни продължават да се подобряват, но нашите конкуренти намаляват своите и това ни се отразява“, каза Варади.
Нискотарифната авиокомпания прогнозира нетна печалба за годината в диапазона от 350 млн. до 450 млн. евро, което е спад спрямо предишната ѝ прогноза за 500 млн. до 600 млн. евро. Оперативната печалба на компанията през първото тримесечие до 30 юни е достигнала 44,6 млн. евро спрямо консенсусното очакване за 144,3 млн. евро в допитване на LSEG.
Wizz Air съобщи, че търсенето е останало силно и че планира значителен ръст на капацитета през идните години, като нови самолети Airbus ще увеличат флотилията ѝ.
Авиационният сектор изпитва затруднения със забавяне от самолетопроизводителите Boeing и Airbus в годините след Covid-19, като ограниченията при Boeing бяха допълнени и от притеснения за безопасността.
Airbus предупреди за още забавяния на доставките през юни и съобщи, че е изправена пред предизвикателства с веригите за доставка.
Книжата на авиокомпаниите в Европа поевтиняха през последните шест месеца, но някои от тях заявиха, че връщане към по-нормарни графици за доставка на самолетите би трябвало да им помогне.
„Оставаме напът да се върнем към годишен ръст на капацитета през 2026 г., подкрепен от очаквани доставки от Airbus“, заяви Варади в комюнике.
Той допълни, че проблемите с двигателите на Pratt & Whitney остават „непредсказуеми“, а краткосрочните наеми на самолети за защита на маршрутите и капацитета на Wizz Air са увеличили разходите през това тримесечие и ще прелеят и във второто фискално тримесечие.