Куриерската компания Sameday, която разполага с мрежа за доставки извън дома, разширява регионалната си инфраструктура с придобиването на унгарската компания Pactic Group. Тази сделка е стъпка в реализирането на стратегията на групата да създаде отворена зона за доставки в региона, съобщиха от компанията.
С придобиването на Pactic Group Sameday Group подобрява услугите си, насочени към клиенти, които извършват трансгранични доставки, като разширява обхвата им на множество европейски пазари. След финализиране на сделката клиентите на Sameday ще имат достъп до услуги за доставка в целия регион при параметри, които повишават тяхната конкурентоспособност.
Основана през 2010 г., Pactic Group е мултибранд платформа, която предлага услуги на електронни търговци на дребно и малки и средни предприятия, работещи в областта на онлайн търговията. Чрез своите дистрибутори на куриерски услуги – Allpacka и Furgefutar, които са част от групата, потребителите могат да сравняват и да получават достъп до национални и международни услуги за доставка. Pactic улеснява пълното възлагане на логистични процеси и доставки на външни изпълнители, като през 2023 г. обработва приблизително 3,5 млн. доставки. Със седалище в Будапеща, унгарската компания има около 40 служители и отчита оборот от около 15 млн. евро.
„Оставаме ангажирани да достигнем 8500 точки за доставка до края на годината в Румъния, Унгария и България, където оперираме, чрез нови easybox автомати, както и чрез въвеждането на shop-in-shop решения“, съобщава Лучиан Балтару, главен изпълнителен директор на Sameday Group.
През април Sameday обяви намерението си да придобие унгарската куриерска компания Sprinter и след одобрение от съответните органи сделката беше финализирана през юни. От септември клиентите на SAMEDAY и Sprinter, както и новите онлайн магазини, избрали услугите на куриерската компания, имат достъп до единна технологична инфраструктура, съобразена с нуждите на съвременната търговия.
Общата планирана инвестиция на Sameday Group за 2024 г. е над 60 млн. евро, като половината от нея ще бъде насочена към увеличаване на капацитета за доставка чрез разширяване на мрежата за доставки извън дома. През миналата година SAMEDAY е доставила близо 100 млн. пратки в региона и е първата румънска куриерска компания, която разширява дейността си извън националните граници.
В България компанията вече си партнира с над 500 онлайн магазина и разполага с повече от 700 точки за доставка извън дома. През август куриерът планира да пусне и нова shop-in-shop услуга в страната.
„Нашата цел е да предложим повече възможности за растеж на клиентите ни в България. Нарастването на мрежата ни за доставки извън дома и създаването на зона за доставки без граници в региона играе важна роля в изпълнението на стратегията ни за подпомагане на онлайн магазините да увеличат мащабите на своя бизнес“, посочва Радослав Крумов, изпълнителен директор на Sameday България.