IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Нови проблеми с веригите на доставка помрачават перспективите пред Airbus

Европейският самолетопроизводител отново понижи очакванията за годишната печалба

20:55 | 25.06.24 г.
Снимка: Matthieu Rondel/Bloomberg
Снимка: Matthieu Rondel/Bloomberg

Акциите на Airbus поевтиняха във вторник, след като най-големият самолетопроизводител в света беше принуден да намали прогнозата за годишната си печалба заради задълбочаване на нарушенията във веригата му на доставки и предизвикателствата в космическия му бизнес, предава Financial Times.

Главният изпълнителен директор Гийом Фори каза пред анализатори, че недостигът на двигателите отново нарушава производствените планове на компанията.

„Двигателите, които не бяха проблем през 2023 г. и началото на 2024 г., отново се превръщат в значителен проблем. Това е ново положение, което не очаквахме“, коментира Фори.

Кабинните части също не достигат, тъй като много авиокомпании преустройстват по-стари самолети предвид предизвикателството пред осигуряването на нови, допълни той.

Предупреждението разтърси по-широкия аерокосмически сектор, като акциите на производителя на двигатели Rolls-Royce и на Melrose Industries също поевтиняха в сесията.

В резултат на прекъсването на веригите на доставка Airbus съобщи, че ще достави „около 770“ самолета тази година, спад спрямо предишната цел от „около 800“. Самолетопроизводителят намали също целта си да произвежда 75 самолета месечно от най-продавания си модел А320 от 2026 до 2027 г.

През последните две години Airbus трябва да се справя с ограничения във веригите на доставка, които нарушиха плановете на компанията да засили производството, за да отговори на растящото търсене от авиокомпаниите след пандемията.

Това е вторият път от 2022 г., когато Airbus намалява целта си за годишните доставки. Фори заяви на аерокосмическа среща в Берлин по-рано този месец, че очаква ограниченията пред веригите на доставка в индустрията да траят още две-три години.

Компанията ще обяви резултатите си за първото полугодие на 30 юли. Тя съобщи също, че ще поеме загуба от около 900 млн. евро през първите шест месеца на годината, свързана с бизнеса ѝ с космически системи.

Airbus, която има бизнес в аерокосмическата и отбранителната сфера, очаква коригирана печалба преди лихви и данъци от 5,5 млрд. евро тази година, което е под предишната прогноза за 7 млрд. евро.

Предупреждението беше отправено в момент, когато Airbus се доближава до споразумение със Spirit AeroSystems да поеме дейностите, които базираният в САЩ доставчик извършва за някои от програмите ѝ, най-вече за самолетите А220 и А350.

Сделката ще открие пътя пред Boeing да поеме по-голямата част от Spirit, включително дейностите ѝ в Канзас.

Boeing води преговори със Spirit от март, тъй като американският самолетопроизводител иска да подобри производствените процеси на доставчика след откъсването във въздуха на част от основното тяло на един от самолетите ѝ 737 Max през януари. Spirit доставя на Boeing фюзелажи и двете компании са подложени на одит от американския регулатор на авиационната безопасност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:55 | 25.06.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още