Русия одобри проект за изграждане на първата високоскоростна пътническа железопътна линия между двата най-големи града в страната - Москва и Санкт Петербург, който ще бъде финансиран с пари от държавния бюджет, се казва в правителствено решение, предаде Ройтерс.
Одобрен е проект за изграждането на 679-километрова железопътна линия, която трябва да позволи на произведени в Русия влакове, движещи се с 360 км/час на час, да стигат от Москва до Санкт Петербург за около два часа-два часа и половина, вместо четири-пет часа, както е в момента. Това съобщи правителството по време на Международния икономически форум в Санкт Петербург.
Железопътната линия, която ще струва повече от 2,3 трлн. рубли (25,97 млрд. долара), ще бъде изградена от руската компания VSM Two Capitals на концесия с държавни и частни средства.
Руското правителство планира да отпусне най-малко 300 млрд. рубли заеми от Фонда за национално благосъстояние при лихва 1 на сто през 2025 г. и субсидии в размер на около 328 млрд. рубли между 2024 г. и 2038 г., показва решението.
Повече от 580 млрд. рубли са необходими за проекта от Фонда за национално благосъстояние, като финансирането ще дойде и от други източници, включително руските държавни банки VTB, "Сбербанк" и "Газпромбанк", каза през февруари тази година бившият министър на транспорта Виталий Савелиев.
Настоящият президент и председател на Управителния съвет на руската "Сбербанк" Герман Греф заяви, че ще участва във финансирането на проекта.
Русия предложи да повиши данъците за компаниите и богатите хора в страната, което може да добави допълнителни 30 млрд. долара към бюджетните приходи за следващата година и да позволи на Москва да увеличи разходите, включително и за войната в Украйна.
(БТА)
преди 5 месеца До: Nuclear manХа - ха... И на дедовия макарите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца Ще свържат дедовия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца Тази линия има да я строят поне 10 години, сегашната не става за такива скорости. Освен чешките Шкода с вагони, по нея се движат и немските Сименс Веларо 3 генерация( Сапсан). Все пак в бъдеще единствената им опция е CRRC, които наскоро доставиха техните влакове на Индонезия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца това е проект от 2010г , идеен проект , да отбележа ... :))) ... прекратен , сега пак възобновен ... линията там не позволява такива скорости , нямат такива локомотиви , нямат такива вагони ... това , което имат са чешки локомотиви за 200км/ч , които се движат по тази линия ... в предвид , че simens и alstom се изтеглиха ... никакви шансове според мен ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца Семейство оркови, радвам се че се сещате за баща ви, на махането на опашки е преждевеменно.. Ще отпусне, ще осигури, ще незнам-си кво.. любимите думи на късияя, чакам да видя крайния резултат! Кога казахте че ще стане готово туй чудо, щото в статията май не пише.... :D:D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца До: 0pk, не дразни спящото куче, ей ся ще те заръфа!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца Аве кви са тия глупости, с такива пари толкоз ракети могат да направят, а с тях ше стигнат фашингтон за две минути, две минути и половина. Мнго по ефективно ще е, нали кухич? :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар