AP Moller-Maersk A/S, лидер в глобалната търговия, предупреждава, че световните вериги на доставки са по-дълбоко засегнати от очакваното от сътресенията в Червено море, които доведоха до промяна в морските транспортни маршрути.
Базираният в Копенхаген оператор на контейнеровози повиши перспективите си за печалбата, тъй като прекъсванията, свързани с Червено море, свиват капацитета на глобалния флот и по този начин повишават цените на морските превози на товари.
Това е вторият път от около месец, в който Maersk повишава прогнозата си, след като атаките на бунтовниците хути в Червено море принудиха компанията и нейните конкуренти да заобиколят традиционни маршрути, удължавайки пътуванията на своите кораби покрай Африка. Прекъсванията са намалили транзита на контейнеровози през Суецкия канал с около 80%, изчислява Bloomberg Intelligence.
Maersk обяви, че също така отчита признаци на по-нататъшно претоварване на пристанищата, особено в Азия и Близкия изток, което също ще доведе до скок на цените. Освен това търсенето на пазара на контейнери остава „силно“.
„Това развитие постепенно се развива и се очаква да допринесе за по-доброто финансово представяне през втората половина на 2024 г.“, изтъква Maersk.
Сега компанията очаква основна печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация от 7 до 9 млрд. долара за тази година в сравнение с предишна прогноза от 4 до 6 млрд. долара. Анализаторите дават средна оценка от 5,86 млрд. долара.
Акциите на Maersk поскъпнаха с цели 3,7% в началото на търговията в Копенхаген. Цената им е нараснала с 22% само през май. На фона на това увеличението на прогнозата за печалбата „не е изненада“ за пазара, казват анализатори на Morgan Stanley.
„Структурното свръхпредлагане при контейнерните превози остава, смущенията в Червено море осигуряват само временен отдих“, добавят анализаторите.