IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Вторият мост между Русе и Гюргево ще е част от коридора „Балтийско – Черно – Егейско море“

Необходима е „бърза писта“ за стратегическите инфраструктурни проекти, посочи транспортния министър Георги Гвоздейков

15:32 | 31.05.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Министерство на транспорта и съобщенията
Снимка: Министерство на транспорта и съобщенията

Вторият мост на Дунав между Русе и Гюргево ще бъде включен в основната европейска транспортна мрежа и новия приоритетен коридор „Балтийско море – Черно море – Егейско море“, с разширение до Украйна и Молдова. Това съобщи министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков на „Форум за свързаност 2024 г.“, който се провежда в Бургас. И обясни, че коридорът ще осигури връзка между трите морета и ще развие комбинираните товарни и пътнически транспортни потоци.

„В контекста на променената геополитическа обстановка е необходимо заедно с Румъния и Гърция да работим активно за подобряване на шосейната и железопътната свързаност в посока Север – Юг, което да даде възможност за бързо и сигурно преминаване на очаквания голям по обем трафик. Нашата цел е също да направим връзка между гръцките пристанища на Егейско море и българските черноморски портове посредством железопътен транспорт. Това ще осигури алтернатива на маршрута през Босфора“, каза още министърът, цитиран от транспортното ведомство.

Георги Гвоздейков посочи, че транспортната свързаност е един от най-важните елементи на интеграцията. Според него Коридор №8 ще има значителна роля за свързването на Черно и Адриатическо море, като пристанището в Дуръс ще служи като стратегическа връзка между италианските пристанища на Адриатика и българските пристанища на Черно море.

„Трябва да осигурим „бърза писта“ и да променим бавните административни процедури, които стопират почти всички големи инфраструктурни проекти в транспорта“, коментира министърът.

По думите му България не е по-назад от другите европейски държави по отношение на строителството, и заяви, че е недопустимо и не са малко случаите, в които заради окомплектовене на документи и разрешителни се получава забавяне от няколко години.

„С помощта на европейско финансиране приоритет е завършването на модернизацията на жп линията София-Пловдив-Бургас и напредък на жп връзка между България и Северна Македония“, каза още транспортният министър.

Други големи инфраструктурни проекти по направлението на Коридор №8 са завършването на съоръжения по жп линията Карнобат – Синдел, както и изграждане на жп връзките до летищата в Пловдив и Бургас.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:32 | 31.05.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още