Високоскоростната влакова линия София-Бургас трябва да бъде готова до 2027 г. Това обяви служебният министър на транспорта Георги Гвоздейков по Нова ТВ.
„Правим всичко възможно да изпълним проектите, които са важни са повишаване на скоростта и безопасността в БДЖ. Разстоянието от София до Бургас е 360 км, като машината ще се движи с до 160 км/ч и ще минава маршрута за три часа, разкри той и подчерта, че очаква да се подобри в пъти предлаганата транспортна услуга. "Трябва да се питат проектантите защо е заложена максимална скорост от 160 км/ч, след като машините могат да поддържат по-висока скорост. Влаковете от Германия, които пристигнаха наскоро, могат да се придвижват с до 200 км/ч.“
Гвоздейков е уверен, че страната ни ще покрие европейските критерии и ще достигне добро качество на железопътния транспорт и ще подобри координацията между различните видове транспорт.
Той поясни, че има заложена Национална транспортна схема, която да осигури нормална свързаност на градовете, като Министерството на транспорта има ангажимент да подреди тази схема.
На въпроса дали има концепция за свързаност между градовете, без прикачване в столицата, транспортният министър посочи, че това е също ангажимент на общините да осъществяват свързаността и обясни, че това се прави с обществени поръчки. Според него транспортната схема засега не работи ефективно, за да се осъществи идеалната връзка между влак – автобус – самолет.
„Държавата дотира част от линиите, трябва да се поеме инициатива между общините и между оператора", посочи той и напомни, че преди около три седмици беше подписан договор с швейцарска компания със завод в Полша за доставка на осем двуетажни влака, като според него е възможно получаването на още три.
Гвоздейков съобщи, че миналата седмица приключи и процедурата за подаване на оферти за 35 мотриси, за които се знае какви са ценовите параметри на офертите, като предстои класиране по най-добра цена, като до месец ще бъде подписан договор по Националния план за възстановяване и устойчивост.
„Едва ли видеонаблюдението ще спомогне за вандализма във влаковете", предупреди Гвоздейков като превенция срещу вандалските актове. Той е на мнение, че колкото и камери да сложим във влаковете, „докато не разберем, че трябва да пазим това, което имаме, като европейци и като мислещи хора, няма да постигнем целта – влаковете да останат в добро състояние“.
По думите му в България предстои изграждане и на широка мрежа от зарядни станции за електромобили. Проектът ще бъде изпълнен по програма „Транспортна свързаност”, като финансирането е около 90 милиона лева и ще има свързаност на столицата с морето. Той напомни, че 50% ще бъде съфинансирането на икономическите оператори, които ще могат да кандидатстват за изграждането на зарядните станции.
Гвоздейков смята, че все още няма държавна политика за подпомагането с ваучери за покупка на електромобили, въпреки че съществуват много инструменти и програми за това. Той смята, че стъпка в тази посока е задължението при изпълняването на европейски директиви при покупка на държавни автомобили, които трябва да имат екологични качества.
Според него трябва да има повече мостове между държавите – като „Дунав мост“ и „Дунав мост – 2“, за да се подобри транспортната комуникация. „В началото на годината подписахме заявление за кандидатстване за изграждане на трети мост”, напомни транспортният министър.
преди 5 месеца Е с'я като дойдат оригиналните сссигани от Индия, ще преизпълнят петилетният план и 2025-та ще има влакове стрели. До Диарбекир.!. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца Baжнo yтoчнeниe e, чe отговор Сигнализирай за неуместен коментар