QatarEnergy подписа четири споразумения за наемане на 19 кораба за пренос на втечнен природен газ (LNG) от азиатски оператори, докато се подготвя да увеличи производството на „синьо гориво“, пише Bloomberg
Китайските CMES Co. Ltd. и Shandong MarineGroup Ltd. ще доставят по шест кораба, обяви министърът на енергетиката на Катар Саад Ал-Кааби на церемония в Доха в неделя. Малайзийската MISC Bhd ще достави три, а съвместно предприятие на Kawasaki Kisen Kaisha Ltd. и Hyundai Glovis Co. ще осигури четири плавателни съда. Всеки кораб има капацитет от 174 000 кубични метра за пренос на LNG.
Катар се нуждае от повече LNG превозвачи, тъй като повишава годишния си производствен капацитет от Северното находище до 142 милиона тона до 2030 г. от 77 милиона тона в момента.
По този начин малката близкоизточна нация е настроена да възстанови господството си на световния пазар на LNG. Проектите в Австралия и САЩ подкопаха надмощието ѝ през последните години до степен, в която и трите страни изнасят приблизително еднакви количества. Въпреки това САЩ наскоро наложиха временно замразяване на разрешителните за нови проекти, като инвестициите на Катар в новите му съоръжения помагат на страната отново да поеме водеща роля.
QatarEnergy подписа друга чартърна сделка за 25 LNG превозвачи от Qatar Gas Transport Company Ltd., известна още като Nakilat, по-рано този месец. В допълнение към наемането на кораби, групата притежава флотилия от LNG превозвачи. През 2020 г. тя подписа забележителни сделки на стойност 22 млрд. долара с корейски и китайски корабостроители.