Железопътният оператор Central Japan Railway Co. няма да изпълни целта си за 2027 г. да пусне в експлоатация най-бързия влак в света чрез свързване на Токио и Нагоя с помощта на технология за магнитна левитация, съобщава Bloomberg.
Компанията не успя да започне строителството на инфраструктурата в Шизуока, въпреки че са изминали шест години от подписването на договор за строителство на тунел в префектурата. Проектът на стойност 9 трлн. йени (59,5 млрд. долара) отдавна се сблъсква с опозиция в лицето на местните власти поради опасения, че изкопаването на тунела ще повлияе на нивата на речните води.
Япония е известна със своите бързи влакове стрели, част от железопътната инфраструктура на страната. През 2016 г. правителството одобри заем от 3 трлн. йени, за да помогне на Central Japan Railway да финансира линията Chuo Shinkansen maglev, която обещава да превозва пътници между Токио и Нагоя за приблизително 40 минути.
Въпросът със строителството в Шизуока „е пряко свързан със забавянето на пускането в експлоатация“ през 2027 г., изтъкват от Central Japan Railway. „Въпреки че не можем да предвидим нова дата за откриване в момента, ние ще продължим да правим всичко по силите си, за да гарантираме, че ще отвори възможно най-скоро“.
Проектът в крайна сметка се стреми да свърже столицата с Осака през 2037 г. с влакове, движещи се с над 500 км/ч.