Air France-KLM отчете загуба за четвъртото тримесечие, както и капацитет за годината, които не отговарят на поставените цели, тъй като френско-нидерландската авиокомпания се сблъсква с по-високи разходи, геополитическо напрежение, което ограничава пътуванията, и по-ниско търсене на карго услуги, съобщава Bloomberg.
Общият капацитет на превозвача достига 93% спрямо нивата от 2019 г., което е под предишните насоки за около 95% за цялата година.
Нетната загуба през последното тримесечие възлиза на 256 млн. евро в сравнение с нетна печалба от 496 млн. евро година по-рано. Продажбите са нараснали с 3,9% до 7,4 млрд. евро.
Air France-KLM е първият от трите големи европейски въздушни превозвачи, който представя отчета си за миналата година. Въпреки че възстановяването на пътуванията продължава след края на пандемията, Air France-KLM и други компании трябваше да се борят с редица предизвикателства, от стачки и нарастващи разходи до конфликти, усложняващи маршрутите на полетите им. IAG също представя отчета си в четвъртък, а Deutsche Lufthansa ще обяви своите резултати следващата седмица.
Френско-нидерландският превозвач изтъква, че бизнесът е бил засегнат от пътниците, избягващи страни, близки до Израел, както и от по-малко полети до предразположени към конфликти страни в Африка като Мали, Буркина Фасо и Нигер. Освен това проблемите във веригата на доставки ограничава броя на активните самолети, което натежава върху представянето на компанията през последното тримесечие.
Air France-KLM заяви, че се е сблъскала с около 70 млн. евро под формата на разходи относно прекъсвания, както и с 65 млн. евро, свързани с геополитически конфликти, и 30 млн. евро, отнасящи се до план за предоставяне на акции на служителите.
Единичните разходи ще се повишат с 4% през първото тримесечие на тази година на фона на продължаващите „разходи, свързани с различни смущения“ и еднократни плащания на заплати, преди да се установят в диапазон 1-2% за годината, изтъква превозвачът.
В същото време Air France-KLM заяви, че не вижда отлив в търсенето на въздушни пътувания, макар че инфлацията продължава да разяжда разходите на домакинствата.