IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Пускат движението през тунел "Железница" на магистрала "Струма" на 20 февруари

Съоръжението е с дължина около 2 км и е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас

09:48 | 17.02.24 г. 3
Снимка: АПИ
Снимка: АПИ

На 20 февруари ще бъде пуснато движението през тунел „Железница“ на магистрала „Струма“, съобщи Агенция „Пътна инфраструктура“.

Съоръжението е с дължина около 2 км и е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Заедно с отсечките преди и след него в експлоатация се въвеждат 5 км автомагистрален път.

Тунелът е с две отделни тръби за движение. Съоръжението е с всички системи за безопасност, енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, електронна система за контрол на достъпа и др.

Между тръбите има четири напречни връзки за пешеходци и още две за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини. В случай на пътен инцидент или затваряне на една от тръбите те ще се използват за безопасно извеждане на пътниците. Изграден е и обслужващ път при южния портал на тунела откъм Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, подпорна стена и др.

Тунелът е изграден по нов австрийски метод. На денонощие са прокопавани около метър и половина във всяка тръба и веднага след това е изграждана първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.

Магистрала „Струма“ е първият инфраструктурен обект, на който е изградена хеликоптерна площадка. Тя е на около 410 м от южния портал на тунела, пътувайки от Благоевград към Кулата и на 40 м от път І-1 (Е-79). До съоръжението ще може да се достигне както от първокласния път, отбивайки при разклона за с. Железница, така и от новия участък от автомагистралата.

Тунел „Железница“ е изграден от Консорциум „АМ Струма тунел 2018“, в който участват: „Джи Пи Груп“ АД, „Глобал Кънстръкшън“ ООД и „Виа План“ ЕООД. Стойността на договора е 215,362 млн. лв. без ДДС.

Участъкът преди тунела, пътувайки от София към Кулата, с дължина 720 м заедно с обслужващия тунелен път при северния портал и мостово съоръжение, е изграден от ДЗЗД „Железница – Север“, в което са: „ГБС Инфраструктурно строителство“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Главболгарстрой Интернешънъл“ ЕАД. Стойността на договора е 29,985 млн. лв. без ДДС.

Отсечката след тунела е с дължина 1,4 км и по трасето ѝ са построени селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения, изградени и реконструирани са инженерни мрежи и др. Изпълнител е „ПСТ Груп“ ЕАД. Стойността на договора е 26,969 млн. лв. без ДДС, заедно с допълнително споразумение за укрепване на регистрираното свлачище.

Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Автомагистрала „Струма“ е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, свързващ Видин с Кулата, и по нея преминава пътният трафик за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:54 | 17.02.24 г.
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

2
rate up comment 10 rate down comment 7
Gold Zombie
преди 8 месеца
До: Momchil_MatevС малката подробност, че при соца тунелите са изпълнени по технология използвана тогава за прокопаване на галерии в мини. Крайно неподходяща за магистрални тунели, но е бил единствения начин в НРБ. Резултата всички го знаем - постоянно са затворени за ремонт.Да може би не са крали народна пара, но с безплатния бригадирски труд са откраднали доста повече и то директно от хората.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 7
Momchil_Matev
преди 8 месеца
Още по соца тунелите са направени с аварийна лента, по габарита на магистралата. Сега - понеже са ни много нови методите - двулентови теснотии. Трябва да се краде.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още