Париж провежда референдум, който ще реши дали да се въведе допълнителна такса за паркиране на водачите на SUV автомобили, докато френската столица продължава с опита си да реализира своя план за стимулиране на велосипедния транспорт, съобщава Ройтерс.
Референдумът, който се провежда по-малко от година, след като жителите на града гласуваха за забрана на електрическите тротинетки, има за цел да утрои таксите за паркиране за автомобили от 1,6 тона и нагоре до 18 евро на час, за да обезсърчи "обемните, замърсяващи" автомобили, информира кметството.
Новата тарифа ще важи и за електрически автомобили от 2 тона или повече.
„По-тежки, по-опасни, по-замърсяващи... SUV-овете са екологична катастрофа“, изтъква Еманюел Грегоар, заместник-кмет на Париж, в публикация в социалната платформа X.
При кмета социалист Ан Идалго улиците на Париж се трансформираха, като от 2020 г. насам са създадени 84 км велосипедни алеи и е отчетен 71% скок в използването на велосипеди между края на COVID блокировките и 2023 г., добавят от кметството.
Промените обаче вбесиха шофьорите.
Лобито на автомобилистите стартира петиция в подкрепа на свободата на шофьорите да използват каквото превозно средство искат. SUV-овете стават все по-популярни във Франция, като са особено предпочитани от семействата.
„Трябва твърдо да се противопоставим на тези атаки срещу свободата, преследвани под фалшиви зелени предлози“, изтъква групата. „Ако не го спрем сега, този неоправдан бунт, воден от ултраградското и анти-автомобилно малцинство, ще се разпространи като гангрена в други градове“.
преди 8 месеца До: cyclop заемат... и по абсолютно демократично (на референдум, н епод дулуто на калшник) си го приеха и изобщо не им дреме че някакъв люлински панелен плъъх иска да живее в смрад мизерия и пушаци! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 месеца Те не заемат повече място от седан или дори от някои хечбекове. Аман от иддиоттии отговор Сигнализирай за неуместен коментар