Бюджетната авиокомпания Ryanair Holdings Plc намали насоките си за печалбата за тази фискална година, позовавайки се на по-високите цени на горивата и въздействието на по-ниските тарифи, след като т.нар. „пиратски“ уебсайтове премахнаха нейните обяви, съобщава Bloomberg.
Ирландският въздушен превозвач заяви, че сега очаква печалба за цялата година до 1,95 млрд. евро, което е под предишния таван от 2,05 млрд. евро. Долната граница на прогнозния диапазон обаче остава на 1,85 млрд. евро.
„Горивото беше голяма пречка за нас“, признава главният финансов директор Нийл Сорахан.
Решението на онлайн туристическите агенции като Booking.com да премахнат обявите на Ryanair след поредица от съдебни спорове също накара авиокомпанията да намали цените. Това повлия на коефициентите на натоварване и тарифите, изтъква Сорахан.
Ирландската компания отчете печалба след облагане с данъци от 15 млн. евро за третото тримесечие, което представлява спад от 211 млн. евро през същия период на предходната фискална година.
Четвъртото тримесечие обикновено е най-слабият период за Ryanair, която генерира голяма част от постъпленията си през натоварения летен сезон.
Авиокомпанията каза, че ще се възползва от факта, че великденските празници се падат по-рано тази година, но все пак това няма да компенсира напълно по-ниското натоварване.
Насоките зависят от непредвидени неблагоприятни събития през последното тримесечие, като конфликта между Израел и „Хамас“, войната в Украйна и забавянията на доставката на нейните самолети от Boeing Co.
Ryanair, ключов клиент на Boeing, се очаква да получи 57 машини Max до лятото, но главният изпълнителен директор на американския производител на самолети Майкъл О'Лиъри каза, че закъсненията са намалили количеството на доставките до долния край на диапазона 45-50 самолета.
Авиокомпанията заяви в понеделник, че сега очаква да получи около 50 самолета.
Миналата седмица конкурентът на Ryanair, EasyJet Plc, отчете силни летни резервации и приходи от пътувания. Междувременно Wizz Air Holdings Plc обяви, че капацитетът ѝ ще остане непроменен на годишна база през първата половина на фискалната 2025 г., тъй като превозвачът е бил принуден да спре десетки самолети поради проблеми с двигателя.