IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Агенция „Митници“ отчита с 80% повече задържани стоки спрямо 2022 г.

Над 60% от артикулите се спират при опит да преминат ГКПП „Капитан Андреево“

13:11 | 19.01.24 г.
БГНЕС/ИВАН ЯНЕВ
БГНЕС/ИВАН ЯНЕВ

За цялата 2023 г. Агенция „Митници“ е задържала над 17,5 млн. фалшифицирани стоки – ръст от близо 80% спрямо 2022 г. Това каза пред БГНЕС директорът на дирекция „Митническо разузнаване и разследване“ Георги Георгиев.

Българските „Митници“ имат водеща роля в Европа при задържането на фалшифицирани стоки, които водят не само до огромни загуби – за изминалата година те се оценяват на близо 16 млрд. евро, но и до загубата на работни места – около 200 хиляди души, заяви той. 

Спрямо 2022 г. в България са задържани повече стоки, но при по-малко случаи – 678 случая тази година при 742 година по-рано.

Най-много са задържаните опаковъчни материали – над 15 млн., следват облекла и аксесоари – над 1,2 млн. броя. Над 320 хил. са фалшифицираните парфюми и козметика, над 83 хил. са задържаните портфейли и портмонета, аксесоарите и частите за автомобили, нарушаващи интелектуална собственост, са над 43 хил., а обувките – над 40 хил. броя. Задържани са и близо 85 хил. етикети и стикери.

60% от фалшифицираните стоки са задържани на ГКПП „Капитан Андреево“, като много случаи се разкриват и на пристанище „Варна“. Агенцията си сътрудничи с ОЛАФ и Европейската служба за интелектуална собственост.

Георгиев посочи, че през 2022 г. България е била на трето място сред страните в ЕС по брой задържани фалшифицирани стоки. Той отбеляза, че това се дължи на местоположението на България.

„Тези стоки в повечето случаи са транзит през България, ние ги задържаме, като по този начин предпазваме потребителите в целия ЕС“, каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:11 | 19.01.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още