IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Движението по пътя Мездра-Ботевград ще бъде пуснато в средата на февруари

Ще се наложи обаче пътят осново да бъде затворен заради изграждането на пътните възли при Мездра и Дърманци

19:17 | 16.01.24 г.
Снимка: Люба Филипова, БГНЕС
Снимка: Люба Филипова, БГНЕС

На 15 февруари ще бъде пуснато движението по новостроящия се скоростен път между Мездра и Ботевград, с което ще се облекчи трафикът в Северозападна България и международния коридор Видин - София. Това обяви във Враца министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков. Там той проведе среща с народни представители от региона и членове на парламентарната регионална комисия, областния управител Надя Донкинска, кметове и представители на 10-те общини в областта, съобщава пресцентърът на МРРБ.

Министърът информира, че към момента физическото изпълнение на трасето Мездра - Лютидол е 65%. След като бъде пуснато движението на леки и товарни автомобили, ще остане изграждането на двата големи пътни възела на две нива – при Мездра и Дърманци, които ще бъдат готови до края на тази година. „Уверен съм, че до края на 2024 г. цялото модернизирано трасе от Ботевград до Мездра ще бъде пуснато за движение“, заяви Цеков.

Министърът посочи, че изграждането на пътния участък е станал жертва на безвремието, първо заради пандемията от Covid-19, а след това и от последвалите политически кризи в страната. „Масовото строителство по всички участъци от проекта започна последната година при условие, че още  в  края на 2020 г. за  участъка между Мездра и Ботевград е взето решение за препроектиране на заложените първоначално като кръгови кръстовища с такива на две нива. Близо 3 години по тях не се е работило, което наложи още в началото на нашето управление да процедираме подробните устройствени планове и целия инвестиционен проект. Дейности, които отнемат между 7 и 9 месеца“, отбеляза Цеков.

Той посочи, че строителството на участъка не е било възможно без да се спре трафикът. „Работи се в труден терен. До момента са взривени и извозени повече от 1 млн. тона скална маса, за да се разшири трасето“, коментира той.

В отговор на въпрос председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Ясен Йорданов уточни, че строящият се участък ще бъде отворен частично, като движението ще минава както по стария, така и по новия път, 5 км ще е движението по новото трасе с две ленти, а между Ребърково и Мездра ще се пътува двупосочно в едно платно. Ще се наложи обаче пътят да бъде затворен още веднъж заради изграждането на пътните възли при Мездра и Дърманци, допълни инж. Йорданов.

В отговор на въпрос за качеството на работата министър Цеков посочи, че има няколко системи за контрол на строителството и надзор, а проверки се правят и от Института по пътища и мостове към АПИ.

Регионалният министър коментира още, че друга част от пътя Видин - Ботевград между Враца и Монтана е бил забравен от държавата. От 2013 г. за него досега не е идентифицирано ново трасе. Затова през декември 2023 г. е обявена обществена поръчка за идеен проект и пълни геоложки проучвания за проектиране за него и за обхода на Враца, който да се разшири с две ленти и да стане с габарит на скоростен път.

Предстои да бъде обявена обществена поръчка и за ремонт на пътя между Враца и Мездра, който ще бъде на инженеринг. Той е заложен в инвестиционната програма на АПИ за 2024-2026 г., каза Цеков. И допълни, че тя предвижда основен ремонт на 244 км пътна инфраструктура и текущ ремонт на 83 км републикански пътища, както и на 9 пътни съоръжения в област Враца.

Още през тази година ще започне основен ремонт на трасето Враца - Оряхово. За него има избран проектант, предстои избор на изпълнител. Проектът за модернизацията му е от стратегическо значение, за да може да се направи модерен път до пристанището на Оряхово. Заложени са средства за идеен проект, поръчката ще се обяви следващите месеци, каза още Андрей Цеков. Предвиден е и обходен път на Оряхово. За финансирането му АПИ кандидатства по Програма „Развитие на регионите“. Стойността на проекта е 57 млн. лв., допълни той.

Пътят Плевен - Враца е предвиден за текущ ремонт. АПИ обаче ще направи проверка и ще прецени дали в отделни участъци не е нужен основен ремонт, каза още регионалният министър.

До края на месеца се очаква да започне ремонтът на моста в Горна Кремена, който ще бъде изпълнен в двумесечен срок. Процедира се издаването на разрешение за строеж, съобщи инж. Десислава Паунова, член на Управителния съвет на АПИ.

Министър Цеков информира, че 22 общински проекта от област Враца на стойност 115 млн. лв. са заявени за финансиране от държавната капиталова програма през МРРБ. Проектните предложения са за ВиК дейности, благоустрояване на цели квартали, улици, осветление, спортна инфраструктура, ремонт на читалища. С тях през периода 2024-2026 г. ще се подобри благосъстоянието на общините, подчерта Цеков.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:17 | 16.01.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още