Тя напомни, че Националната агенция по приходите (НАП) проверява как се спазва данъчното и осигурителното законодателство при предварително деклариране на стоките с висок фискален риск, при които най-често се случват данъчни измами. „Изисква се определяне на времето на изпращане и получаване, което не взима под внимание непредвидените забавяния в транспорта“, коментира проф. Николова. По думите ѝ за транспортните компании също е важно да упражняват контрол върху пратките.
„Виждат се усилия от страна на НАП за улесняване на изискванията, като агенцията е подала изменения в наредбата за обществено обсъждане, чрез които декларирането на датата и часа на получаване да стане доброволно“, обясни Христина Николова. Тя допълни, че биха могли да се направят и други важни промени, свързани с диференцирано третиране, без да се прилага дискриминация на различните икономически агенти – големи транспортни и спедиторски компании, одобрени като икономически оператори съгласно Закона за митниците.
Според нея обаче, наредбата на НАП „малко е избързала във времето“, тъй като е необходима много по-голяма степен на интегрираност между различните системи и възприемане на електронните товарителници като официален документ, за да се проследяват данните.
Какви са възможностите за използване на тол системата за мониторинг на движението на стоки с висок фискален риск? Какви са предизвикателствата при превоза на стоки с висок фискален риск? Ще се договорят ли нови условия за сухопътен Шенген?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.