IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Оператор на товарни кораби предупреди, че маршрутът през Червено море остава опасен

Все повече компании търсят алтернативни пътища, които заобикалят рисковия участък

21:40 | 28.12.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Една от най-големите компании за превоз на товари чрез кораби, Hapag-Lloyd, няма да възобнови използването на Суецкия канал въпреки международната военна операция за поддържане на безопасността на района, съобщава BBC.

Йеменските бунтовници хути, подкрепящи „Хамас“ във войната в Газа, заявиха, че са насочени към кораби, които според тях пътуват към Израел.

Няколко фирми спряха да използват маршрута след техни атаки.

Във вторник датската компания Maersk заяви, че ще възобнови операциите си в Червено море.

Но германската Hapag-Lloyd посочи, че смята преминаването през един от най-популярните търговски маршрути в света за все още "твърде опасно" и че ще продължи да пренасочва корабите си през нос Добра надежда. Фирмата е петата по големина корабна компания в света по капацитет.

Говорител на Hapag-Lloyd добави, че компанията ще преразгледа решението си в петък.

Някои кораби, използващи пътя през Червено море, бяха атакувани от дронове и ракети от бунтовниците хути. В отговор повече от дузина държави се присъединиха към американска коалиция, наречена Prosperity Guardian, за да се опитат да защитят търговското корабоплаване в района.

Предупреждението на Hapag-Lloyd е предхождано от атаката срещу един от корабите на Mediterranean Shipping Company (MSC), докато плавателният съд преминава през южната част на Червено море в посока Пакистан.

Базираната в Швейцария компания заяви, че е информирала коалиционната военноморска оперативна група и "съгласно инструкциите е предприела маневри за избягване".

Целият екипаж е в безопасност, без съобщения за наранявания, добавя MSC.

Наличието на Суецкия канал на север прави маршрута през Червено море един от най-важните в света за доставки на потребителски стоки, петрол и втечнен природен газ (LNG).

Алтернативният маршрут, около нос Добра надежда, добавя около 3500 морски мили към пътуването - което води до опасения от прекъсване на доставките на стоки, транспортирани през Суецкия канал, и увеличение на цените на услугите, за да покрият по-високите транспортни разходи.

Мебелният гигант Ikea заяви, че доставките на неговите продукти може да бъдат забавени след атаки срещу кораби, използващи маршрута, докато британската енергийна компания BP предупреди, че временно ще спре всички доставки на суров петрол през Червено море.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:27 | 28.12.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още