Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), Община Бургас и Югоизточно държавно предприятие – гр. Сливен ще получат над 42,3 млн. лв., които ще използват за проектиране и строителство на пътища, съобщава пресцентърът на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).
За целта правителството одобри изменение на мярката „Регионални пътища“ по приоритетна ос 7 „Регионална пътна инфраструктура“ на програмата, с което се дава „зелена светлина“ за изпълнение на мащабния проект. Той ще кандидатства за финансиране и от Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 г.
Предвижда се АПИ да направи пълни проектно-проучвателни работи за основен ремонт и уширение на общо 112 км от второкласния път Бургас - Маринка - Созопол - Приморско - Царево - Малко Търново - граница с Република Турция. Община Бургас, като партньор по проекта, ще има възможност да обнови съществуващи общински пътища по направлението.
Югоизточно държавно предприятие – гр. Сливен ще използва европейските средства за основен и текущ ремонт, както и за строителство, реконструкция и рехабилитация на горски пътища в района на Странджа, част от които се ползват и за обслужване на оградата по българо-турската граница.
С изпълнението на пилотния проект ще се подобри свързаността на второстепенната и третостепенната пътна мрежа в област Бургас с Трансевропейската транспортна мрежа. Ще се подпомогне и населението, особено в отдалечените и пограничните територии, и същевременно ще се осигури подкрепа за изпълнение на мерките по контрол и превенция на засиления миграционен натиск и защита на външната граница на Европейския съюз, отбелязват от МРРБ.
Особено тревожно е състоянието на третокласните пътища, включително и в пограничните райони, които представляват 2/3 от републиканската пътна мрежа и служат за разпределение на трафика в страната като осигуряват достъп до пътища от по-висок клас и TEN-T мрежата. Подобряването на безопасността им ще спомогне за развитието на туризма и достъпа до административните, здравните, образователните и културните заведения, както и до обекти от културното и природното наследство, допълват от регионалното министерство.
Транспортната мрежа на страната е изградена главно от пътища от по-нисък клас. В момента голяма част от нея, най-вече второкласните и третокласни пътища, е пригодена за натоварване само до 10 т/ос и не отговаря на европейските изисквания, което е една от причините за по-голямо натоварване на пътищата от по-висок клас.