Държавата ще търси други възможности за финансиране на строителството на интермодалния терминал в Русе с европейски средства.
Това става ясно от отговор на въпрос на депутата от парламентарната група на „Продължаваме промяната" и „Демократична България“ (ППДБ) Мартин Димитров към министъра на транспорта Георги Гвоздейков. И въпросът, и отговорът са публикувани на сайта на Народното събрание.
Единият вариант за финансиране на проекта е програмата „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г., посочва министърът. В тази връзка трябва да се водят разговори с Европейската комисия за включването на проекта в програмата.
Гвоздейков посочва, че може да се кандидатства и по Механизма за свързване на Европа за финансиране на съоръжението.
Припомняме, че интермодалният терминал в Русе беше включен в Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ), но отпадна заради невъзможност да бъде завършен до 2026 г. заедно с проекта за цифрова трансформация на пощите и цифровизацията на управлението и използването на водите.
Община Русе възрази на това решение, защото за изграждането на терминала се говори от години, но нито едно правителство не предприе реални стъпки да осигури финансиране.
През февруари т.г. Националната агенция „Железопътна инфраструктура“ обяви поредната процедура за избор на изпълнител на интермодалния терминал в Русе заради надеждата за финансиране по линия на ПВУ. Прогнозната стойност е над 54,1 млн. лева без ДДС.
В края на август поръчката беше прекратена заради големите разлики в предлаганите цени, прогнозната стойност и осигуреното тогава финансиране по ПВУ, което впоследствие и отпадна.