IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

20 години по-късно: България и Румъния се задействат за трети мост над Дунав

Двете страни са подали съвместен проект пред ЕК за предпроектно проучване за съоръжението, което отново ще свързва Русе и Гюргево

10:52 | 21.09.23 г.
Снимка: БГНЕС/Емил Димитров
Снимка: БГНЕС/Емил Димитров

България и Румъния са подали съвместен проект пред Европейската комисия (ЕК) за предпроектно проучване на втори мост над р. Дунав по направлението Русе-Гюргево, съобщават от Министерството на транспорта и съобщенията.

С това на практика двете страни стартират процеса по изграждане на втори комбиниран пътен и жп мост почти 20 години след обявяването на проекта, посочва се в съобщението на пресслужбата на ведомството.

Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков е подписал писмо за съвместен ангажимент с министъра на транспорта и инфраструктурата на Румъния. С документа двете държави потвърждават позицията, че проектът е приоритетен и двете правителства ще работят за неговото изпълнение.

Координатори на дейностите ще бъдат Министерството на транспорта и съобщенията на България и Министерството на транспорта и инфраструктурата на Румъния.

Българското министерство, заедно с асоциираните си партньори Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) и Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), ще осъществява проучването за свързващата инфраструктура в страната.

Финансовото участие на българската страна по проекта е в размер на 1,4 млн. евро (2,73 млн. лева), като се очаква до 50% от тях да бъдат безвъзмездна помощ по Механизма за свързване на Европа.

С проучванията ще бъде направен анализ на различните трасета и точките, от които ще започва мостът в Русе и Гюргево, и ще бъде подпомогнат изборът на техническо решение, посочва се в съобщението на българското транспортно министерство.

В началото на 2024 г. се очаква да стане ясно дали проектът е одобрен за финансиране. Времевият график предвижда подписване на договор с ЕК до средата на 2024 г. и изпълнение до края на 2026 г., когато двете страни ще вземат решение за локацията и начина на финансиране на инфраструктурното съоръжение.

Ще се анализира и възможността за използване на механизмите на публично-частното партньорство за изграждане на съоръжението. Това би довело до значително съкращаване на сроковете за цялостна реализация на моста и би привлякло допълнително финансиране от други източници, допълва се в съобщението.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:54 | 21.09.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още