Столичният обшински съвет (СОС) е решил водачите на индивидуално електрическо превозно средство (електрическа тротинетка) да нямат право да развиват повече от 25 км/ч. в София. Това стана след гласуване на промени в Наредбата за организация на движението на територията на Столична община.
Движението с електрическа тротинетка трябва да става по изградената велосипедна инфраструктура, а при липсата на такава - възможно най-близо до дясната граница на платното за движение. Минималната възраст за водача на електрическа тротинетка е 16 години - по велосипедни инфраструктури и пътища, по които разрешената скорост е до 50 км/ч., и 14 години - само по велосипедни алеи. Водачите на този вид превозни средства под 18 години задължително ще трябва да носят каска.
Забранява се превозването на други лица, както и движението по тротоари и други места за пешеходци. Не се допуска и употребата на мобилен телефон по време на управлението на тротинетките. За нарушителите са предвидени глоби.
В тъмните часове на денонощието и при намалена видимост водачът трябва да е с включени светлини и да има светлоотразителни елементи върху видимата част от облеклото си.
Пътната безопасност е основната цел на промените, каза председателят на СОС Георги Георгиев, който е и един от вносителите на доклада. Регулираме собствениците на тротинетките под наем да въведат ограничения, каквито има в други европейски държави, обясни той.
Безразборното паркиране трябва да се ограничи, затова движението в парковете ще е в "червена зона", като това ще бъде обозначено на GPS системата на приложенията за тротинетки, обясни Георгиев. Промяна има и в частта за подаване на сигнали за нарушения, посочи той и допълни, че това не е революция, но с тези действия ще се изчисти и подреди градът. В самите приложения ще има секция за подаване на сигнали със снимки, за да може да улесним регулиращите органи за контрола, обясни Георгиев и допълни, че за движението по пътищата контролът ще се осъществява от полицията.
Предвидили сме глоби за фирмите, които отдават тротинетки под наем, обясни Георгиев. Компаниите софтуерно ще трябва да въведат ограниченията, които общинският съвет прие, така че занапред автоматично да се ограничава скоростта благодарение на геолокацията на тротинетката, обясни той. По думите му при влизане в парк максималната скорост трябва да бъде 5 км/ч., така че да не може да се кара, а да се бута тротинетката. Това е и най-важната промяна, защото със софтуерното ограничение, каквото тези компании прилагат и в други места в Европа, ние ще успеем ефективно да приложим правилата, а при нарушения от компаниите те ще бъдат санкционирани.
За компаниите, които не са ограничили софтуерно системите си, глобата ще бъде от 500 до 1000 лв. Компаниите ще имат задължението по-бързо да съберат безпризорно разхвърляните тротинетки, посочи Георгиев.
В паркове, градини и пешеходни площади ще бъдат обособени от общината в едномесечен срок места, на които да бъдат паркирани тротинетките, каза Георгиев.
(БТА)
преди 2 месеца България по нищо не е стана Европейска държава единствено с глобите . Също като в Швейцария за най малкото е предвидено глоба и хората ги превърнали в послушно управляемо стадо и интересно е ,че всеки "топи " другият веднага в полицията - като някога в Нацистка Германия при Гестапо. . В началото не знаех като си мислех ,че са възпитани и културни но с времето разбрах ,че са като в открит затвор , или казарма - правиш това което ти е наредено и нищо повече, твоето мнение никой не го иска и не отговор Сигнализирай за неуместен коментар