Нискотарифната авиокомпания EasyJet отмени почти 2000 полета това лято от лондонското летище „Гетуик“, посочвайки смущенията в контрола на въздушния трафик като причина. Това е и индикатор, че авиокомпаниите превантивно отменят полети, за да ограничат хаоса при пътуване, съобщава Bloomberg.
Вторият по големина бюджетен авиопревозвач в Европа отмени 1700 свои полета, които трябваше да изпълни през юли, август и септември, от което ще бъдат засегнати около 180 хил. пътници. Това се равнява на по-малко от един ден летене, като повече от 90 хил. полета са били планирани през пиковите летни месеци, заяви говорител на EasyJet.
Клиенти, чиито полети са били отменени, ще могат да презаверят билетите си за алтернативни полети или сумата за тях ще им бъде възстановена.
Промените при полетите ще спомогнат за намаляване на предизвикателствата, възникнали заради претовареното въздушно пространство, причинено от войната в Украйна и закъсненията на контрола на въздушния трафик, посочи говорителят. EasyJet не е единствената авиокомпания, принудена да промени лятното си разписание. Ryanair Holdings, Air France-KLM и Deutsche Lufthansa отмениха полети заради възможни стачки на персонала в отдела за контрол на въздушното пространство и смущенията, които биха могли да възникнат от това.
Секторът на въздухоплаването бележи ръст, възстановявайки се от ниските си нива по време на пандемията. 6 юли е бил най-натовареният ден за търговската авиация в световен мащаб със 134 386 полета, съобщи миналата седмица уебсайтът за проследяване на полети FlightRadar24.
„Вчера беше най-натовареният ден за търговската авиация, който някога сме проследявали. Преброихме 134 386 търговски полета на 6 юли и днес се очертава да бъде още един натоварен ден. Повече от 20 хил. самолета са във въздуха в момента“, коментираха от компанията в свой туит на 7 юли.
Европейска организация за безопасност на въздухоплаването „Евроконтрол“ миналата седмица предупреди за повече смущения това лято, тъй като въздушният трафик към някои дестинации може да е претоварен. Стачните действия също засегнаха тежко авиационната индустрия тази година, тъй като голяма част от персонала в отдела за контрол на въздушното пространство в Европа протестира срещу условията на труд.
Синдикат, представляващ служителите в оперативния център на „Евроконтрол“, заплаши да стачкува в продължение на шест месеца. Синдикатът USB, представляващ работниците, заяви, че в момента води преговори с генералния директор на „Евроконтрол“, но „все още не е получил писмени гаранции или споразумения“.