Произведен в Китай самолет, който да конкурира Boeing и Airbus, осъществи първия си пътнически полет в неделя, почти шест месеца след като беше доставен на China Eastern Airlines, предава Bloomberg.
Полет MU9191 излетя от Шанхай в 10,32 ч. местно време, съобщи China Eastern в акаунта си в Weibo. Самолетът превозвал 128 пътници и се приземил безопасно в Пекин, уточни изданието People’s Daily в Twitter.
Дебютът в пътническите полети бележи дълго пътуване за Commercial Aircraft Corp of China, или Comac, както е по-известна. Производителят започна да разработва за първи път теснофюзелажния самолет през 2008 г., а производството започна в края на 2011 г. Но едва през септември 2022 г. C919 получи разрешително за летене, като сложи край на дългите тестови полети и откри пътя за Comac да започне доставки.
China Eastern е първият клиент на C919 с поръчка за пет самолета. След първата доставка на самолета през декември, той премина през период на летателни дейности почти ежедневно, за да изпълни изискване за доказани сто летателни часа. Но от 7 февруари до 17 март C919 на China Eastern не беше летял редовно от 104 дни, сочат данни на FlightRadar24.
Китай се стреми да наруши доминацията на Boeing и Airbus в производството на пътнически самолети. Както A320neo на Airbus, така и 737 Max на Boeing са запълнили списъците си с поръчки до края на десетилетието, затова всяка авиокомпания, която иска теснофюзелажни самолети по-скоро, трябва да намери алтернатива.
Comac е набрала над 1000 поръчки за C919, въпреки че мнозинството не са потвърдени и много от тях са от китайски компании за наем на самолети, които все още не са определили машината за конкретна авиокомпания.
Остават съмнения относно възможностите на Comac да изпълни тези поръчки. Китайският производител също така разчита на чуждестранни доставчици, включително General Electric, Honeywell International и за двигателите на CFM International, съвместно дружество между GE и френската Safran.
Базираната в Шанхай China Eastern, една от най-големите авиокомпании в страната, съобщи при обявяването на резултатите си миналата седмица, че планира да включи всички пет самолета C919 във флотилията си през 2023 г.
C919 остава сертифициран само за летене в Китай, а процесът по сертифициране за полети в Европа продължава Всеки C919 струва около 99 млн. долара преди клиентските отстъпки за авиокомпаниите.
преди 1 година До: Скъсана_Ушанка, mobile.bg, разгледай по колко вървят колите джапанки и германки :) Може да отидеш и по авто-борсите да разпиташ :) Един Акорд е поне двойно на Пасат(от един клас са). Що ли ?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: doba Говориш глупости, отвори продажбите на нови коли и ще видиш, европейските имат много, много по-голям дял в БГ, не че съм против японки или корейки. И лееекинко има разлика между китайския работник и фирма и японския/корейския. Да не говорим, че голяма част от китайските производители всъщност не са китайски, в Китай номер едно модели по продажби са на Фолксваген и Тойота. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: zelka007: Зелков, май не си ме разбрал. Вече джапанките в БГ държат по-голяма цена от германките. Капиш? Всичко е въпрос на време. И АМА до 10г чайниците най-вероятно и те натам ще вървят, после и самолетите... Вече и тайконавти имат :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: doba ... какво "АМА" ... ?! ... купил си си китайска кола и си по-доволен от нея отколкото от някоя европейска ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: zelka007, Зелков, допреди 10г така говорехме и за колите им. АМА... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година и кое му е китайско ?! нито двигателите , нито авиониката ... :))) ... боята ?! и там се съмнявам че е , може би седалките в салона ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар